klik atas

backlink

gambar laju

Monday, October 1, 2012

Psy dalam rekod Guinness

PENYANYI Korea Selatan yang mencipta fenomena seluruh dunia dengan pantas menerusi lagunya yang berjudul Gangnam Stye, Psy kini tersenarai dalam Buku Rekod Dunia Guinness.

anime4nz : PSY GangNam Style
Menurut kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh Guinness, klip video Psy didapati memperoleh status 'like' paling banyak atau disukai oleh penonton dalam sejarah laman sosial YouTube.

Ketika mendapat pengiktirafan baru-baru ini, klip video Psy mendapat sebanyak 2,141,758 like sehingga minggu lalu. Klip yang memaparkan tarian kuda itu mula dimuat naik sejak 15 Julai lepas.

Selain Gangnam Style, klip video milik kumpulan LMFAO iaitu Party Rock Anthem mendapat 1,574,963 like, Baby yang dinyanyikan oleh Justin Bieber (1,327,147 like) dan Rolling in The Deep oleh Adele (1,245,641 like) sehingga minggu lepas.

Pengurus Komunikasi Guinness, Dan Barrett menjelaskan bahawa kejayaan yang diraih Psy itu merupakan satu fenomena luar biasa dunia hiburan.

"Seperti tidak masuk akal apabila dia berjaya meraih penonton yang begitu ramai. Dalam tempoh tiga bulan dia meraih lebih dua juta like di YouTube," katanya seperti dipetik soompi.com.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online