klik atas

backlink

gambar laju

Wednesday, March 9, 2011

Cara Masuk Parkir Automatik di Jalan Batas Baru, Kuala Terengganu

Di atas permintaan dan sokongan anda semua, aku kan cuba ceritakan dan sekaligus mengajar anda dalam anime4nz nie macamana cara nak memasuki parking autamatik 'Rotary Type' kat Jalan batas Baru, Kuala Terengganu nie.

Sebelum nie aku dah ceritakan serba sedikit mengenai Sistem Parking Automatik 'Rotary Type' di Bandar Kuala Terengganu yang mana ianya hanya satu seadanya di Malaysia setakat ini. Memang wajar Kerajaan Negeri meluluskan pembinaan parking automatik ini supaya nisbah parking yang kekurangan di negeri ini dapat membantu rakyat terengganu khususnya dan orang luar amnya.

Cuma harga jer la, bagi yang berkira sesangat. Apa la yang nak dibandingkan dengan harga berbanding surat saman yang korang dapat dari MBKT mahupun POLIS jalanan tu... ader.. apa idak nyer.....

Mengikut pegawai yang memantau perjalanan parking ini, ciri-ciri keselamatan amat dititikberatkan, di mana setiap masa ada pegawai yang memantau dan membantu pengguna. Mereka akan mengajar pengguna cara penggunaannya dan menceritakan bagaimana 'Rotary Type' ini beroperasi. Di samping itu juga pengguna akan diceritakan ciri-ciri keselamatan untuk diamalkan di masa kemudian. Almaklumlah benda baru... So kena la selalu bagitau itu.. ini... agar orang mudah paham dan pelajari....Pah tu... Hok bijok pah nie... wak sendiri ar.... Yang penting bayor parking....kalau x camno nak kuar... hu hu

Ader 2 Kategori benda alah nie ;


KENDERAAN 'SAIZ BESAR'
SUV / MPV / 4X4 SAHAJA
Berat Maksima : 1850kg
Lebar Sisi : 5200mm
Lebar Depan : 1900mm
Ketinggian : 2050mm



KENDERAAN 'SAIZ BIASA'
SAHAJA
Berat Maksima : 1700 kg
Lebar Sisi : 5000mm
Lebar Depan : 1850mm
Ketinggian : 1550mm


AMARAN !! Kereta ubahsuai tak sesuai jika diikutkan.. Ubah ketinggian...Ubah itu ini... mana nak padan.


'Trek' tempat kereta diletakkan

'Trek' parking diletakkan penghadangan had supaya kereta berhenti
Pegawai2 yang memantau bersiap siaga membantu pengguna


anime4nz : Masuk - Tekan No. Parkir Kereta Anda - Tekan OK. ..... wElL DonE!!



anime4nz : Pegawai bersiap siaga membantu pengguna mengguna 'Rotary Type'


anime4nz : Jom tengok video parking 'rotary type' negara jiran jab


anime4nz : Mungkin korang puas hati tengok video klip parkir automatik 'Rotary Type' nie.



Dah puas meneroka, apa lai... jom kita pakat naik "roller coster" eh bukan 'rotary type' ar...

Menjanjikan suatu kelainan.


Parkir Berbumbung, Jimat Masa, Tak Perlu Naik Tangga .. cuma tunggu letak ajer... "Merry Go-Round"

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama