Pemasaran Video adalah trend yang paling mendalam dalam
industri pemasaran berasaskan web.
Secara konsisten 100 Juta pengguna web melihat video di
web dan rutin ini dapat diramalkan untuk berkembang secara dramatik dalam
beberapa tahun akan datang.
Adakah itu bermakna format yang betul untuk mengiklankan
perniagaan anda? Jawapannya YA!
Adakah anda sedar bahawa individu yang melihat video
produk adalah 85% lebih mudah membeli produk?
Berikut adalah tujuh cara video mengalahkan kandungan web
statik dalam persaingan yang kejam untuk bahagian pasaran.
1. Video Menarik Trafik Carian Baharu, Yang Berkaitan
Dengan Carian Google
Perbincangan tentang e-perniagaan tidak akan selesai
tanpa memeriksa pengoptimuman enjin carian (SEO). Sebuah e-niaga tidak dapat
mengangkat pesaing sehingga pengguna tahu ada dan pasti dapat menemukannya
melalui pencarian semulajadi. Hari ini, e-perniagaan yang menggunakan
sumber-sumber video berada pada tahap yang leeway, kerana Google sedang
mengatur hasil enjin cariannya untuk memberi ganjaran kepada laman web yang
mengandungi video. Seperti yang ditunjukkan oleh Forrester, mana-mana video
yang diberikan dalam fail kata kunci yang dicari mempunyai 50 kali lebih baik
kemungkinan muncul di halaman utama hasil daripada mana-mana halaman kandungan
tertentu. Untuk lebih baik memajukan usaha video mereka dan menyimpulkan
ganjaran SEO yang terbaik, e-perniagaan membuat video lebih mudah diakses oleh
orang, menjana video untuk mencapai kata kunci panjang dan sistematik
pengeluaran video dengan matlamat akhir tertentu untuk mempunyai video yang
tersedia.