klik atas

backlink

gambar laju

Thursday, December 26, 2019

Fingo scammer, skim sampah, skim cepat kaya, skim piramid, skim MLM, skim pelaburan haram, skim tipu orang.. Ya.. Betul dan benar belaka.


Fingo scammer, skim sampah, skim cepat kaya, skim piramid, skim MLM, skim pelaburan haram, skim tipu orang.. Ya.. Betul dan benar belaka.

Fingo menjadi skim sebegitu rupa bila mana ada ahlinya yang terdesak untuk mendapatkan pelanggan. Ada yang menjanjikan bulan bintang, menjanjikan kekayaan sekelip mata. Ada yang memaksa orang menyertainya. Ada juga yang mengatakan, rugi jika tidak menyertai Fingo. Siapa orang itu yang menentukan rugi atau tidak? Semua rezeki daripada Allah. Jika tidak menyertai Fingo sekalipun, kita boleh teruskan kehidupan seperti biasa.

Sebenarnya, Fingo merupakan platform e-commerce yang membolehkan orang membeli belah secara online. Tidak lebih daripada itu. Sama seperti Lazada, Ebay, Lelong, Shopee. Sama. Tidak ada lebih, tidak ada yang kurang. Dan Fingo tidak pernah memaksa untuk membeli dengan mereka. Fingo juga tidak pernah memaksa orang menyertainya dengan membayar untuk muat turun apps mereka. Apps fingo semua orang boleh muat turun secara percuma. Siapa kata nak muat turun apps fingo kena bayar. Itu ilmu songsang.


Pelbagai isu yang timbul. Isu penipuan, isu lesen, isu MLM, isu cepat kaya, isu ini, isu itu. Tetapi semua isu itu hanya ditimbulkan oleh ahli Fingo yang terdesak. Terdesak untuk menjadi cepat kaya. Terdesak nak duit orang. Terdesak dalam pelbagai sudut dan aspek. Biasalah kan. Orang kita selalu menggunakan skrin shot pendapatan orang untuk mengaburi mata orang yang tamak.

Jika ada isu penipuan, kenapa masih tiada aduan setakat ini yang keluar di mana mana media. Jika isu lesen atau isu skim cepat kaya, kenapa masih tiada apa apa tindakan yang diambil oleh pihak berwajib melalui tindakan undang undang. Fingo telah beroperasi di Malaysia sejak Julai 2019. Ini dah Disember 2019. Takkan sebegitu lama nak menyiasat dan mencari bukti Fingo ini skim cepat kaya atau skim tah apa entah. Kalau penyakit kanser, ia perlu dikawal sejak awal. Bukan nak kawal lepas dah merebak. Tak gitu.


Kenapa aku melibatkan diri dengan Fingo? Aku dah lama terlibat dengan dunia Affiliate. Dunia Google Adsense. Dan aku nampak peluang dengan Fingo. Peluang apa? Peluang nak dapatkan pendapatan sampingan. Kalau ikut pendapatan aku bekerja sekarang sebenarnya lebih daripada mencukupi. Tapi apa salahnya aku cari pendapatan sampingan. Tak ada orang memaksa aku. Tak ada orang mendesak aku. Aku sertai dengan kerelaan hati aku sendiri.

Pada aku senang jer. Kalau kita tidak berhasrat untuk mencari pendapatan sampingan, kita boleh sahaja muat turun apps fingo secara percuma jer. yer percuma DAFTAR FINGO PERCUMA Tapi kalau kau taknak muat turun pun tak apa. Fingo tak memaksa pun. Jika kau dah muat turun kau dah boleh mula membeli belah seperti mana mana platform yang aku sebutkan sebelum ini. Nak beli atau tidak, tiada siapa siapa akan memaksa. Tak pernah lagi aku dengar Syarikat Fingo ni hunus pisau supaya orang membeli prodak daripadanya. Semuanya terletak pada diri kita sendiri. Jadi apa masalahnya? Tidak kenal maka tidak cinta. Tapi kena ingat, kecantikan itu datang daripada orang yang mencintainya. Hahaha.

Kenapa? Kerana Fingo tidak pernah memaksa aku untuk naik taraf menjadi mencari pendapatan sampingan. Kenapa aku perlu membayar RM199 atau RM229 jika aku tidak berhasrat untuk mencari pendapatan sampingan? Tapi disebabkan aku nak mencari pendapatan sampingan, maka aku perlu ikut syarat yang ditetapkan. Apa syaratnya? Syaratnya aku hanya perlu membeli prodak Gift Pack berharga RM199 atau RM229. Prodak ini hanya boleh dibeli sekali jer seumur hidup. Tak perlu membeli setiap bulan pun!!! Kalau wajib berbelanja setiap bulan, itu namanya MLM atau skim piramid. Kalau kau tidak berbelanja, kau tidak akan mendapat komisyen. Ianya tidak berlaku di Fingo.

Pada aku mudah jer. Mungkin tu bayaran sebagai komitmen atau dengan kata mudah itu sebagai lesen untuk membuka kedai runcit. Ianya sama seperti kita nak jadi pemandu grab. Kita kena buat lesen kereta terlebih dahulu. Nak jual insuran pun kena ambil peperiksaan dan kena bayar juga kan.

Sekurangnya kurangnya kita dapat barang. Dan Fingo tidak memaksa kita untuk membeli barang berkenaan. Jika kita hendak mencari pendapatan sampingan, kita perlu naik taraf. Hanya itu syaratnya. Tiada syarat lain yang mengarut ngarut.

Risiko? Risiko tetap ada. Mana mana plaftorm perniagaan tetap ada risiko. Tidak kira samada online atau offline. Jika bersama Fingo, kerugian paling besar adalah RM199 atau RM229. Itu sahaja. Itu pun kalau Fingo tipu kita. Ianya sama juga kalau kita ingin membuka perniagaan. Semua ada risiko. Yang buka kedai makan berhadapan risiko tiada pelanggan. Yang buka kedai runcit juga ada risiko. Yang bawa grab car juga ada risiko. Cuma pada pandangan peribadi aku. Kenapa Fingo bersusah payah membangunkan Apps yang hebat semata mata untuk menipu atau menjadi scammer. Setakat untuk menipu 1 atau 2 atau 3 juta pada aku sangat tidak memadai.

Boleh jadi kaya ke kalau sertai Fingo. Kaya itu rezeki. Tapi semuanya bergantung kepada usaha kita. Setakat naik taraf lepas tu duduk rilek sambil berangan. Maka, rilek juga lah pendapatan kita. Duit kita memang beranak. Tapi beranak dalam mimpi dan angan angan kita sahaja. Kalau bayar sejumlah wang, rilek rilek tapi tapi duit ribu ribu. Itu skim cepat kaya. Di Fingo, siapa bekerja dia ada komisyen. Komisyen tak banyak. Cuma RM50 atau RM100 atau RM135 untuk seorang yang muat turun dan naik taraf. Pendapatan bergantung pada kelayakan kita. Kita nak pendapatan tinggi, maka kena rajin berusaha. Jika kita malas berusaha, kita akan kekal ditampuk lama. Semua bergantung kepada kita. Sikit atau banyak adalah kerana kita. Bukan kerana orang lain. Orang lain tiada kena mengena.

Kalau sertai Fingo kena cari pelanggan? Ianya Affiliate. Affiliate ini ibarat perniagaan. Mana ada perniagaan dalam dunia ini tidak memerlukan pelanggan. Adoi laaa. Jenuh betul lah. Dan kenapa kalau nak sertai affiliate ni kena bayar? Kenapa perlu modal RM199 atau RM229. Maaf kalau jawapan aku agak kasar. Tapi nak bagi senang faham konsep. Nak jadi pelacur pun kena pakai modal. Kena beli pakaian lawa, kena seksi, kena beli mekap, kena beli perfume. Kalau rupa kau buruk takde siapa nak melanggan kau. Perniagaan apa yang tak perlukan modal? Bisnes potong rumput? Kau kena beli mesin rumput. Kau nak jadi ustaz? Kau kena belajar ilmu dahulu. Kau nak jual barang kosmetik? Kau kena cipta prodak. Kau nak berniaga burger? Kau kena beli daging. Aiseymen.

Dan apa yang aku belajar dengan Fingo. Aku jumpa ramai orang. Pelbagai gelagat yang aku jumpa. Macam macam. Cuma aku tak tahu dengan siapa aku bakal berjumpa. Apa pun ianya tetap berkaitan dengan peluang. Ada rezeki, adalah. Kalau takde rezeki, takdelah. Apa nak susah. Sebab rezeki tu bukan kita yang tentukan. Cuma kita perlu usaha. Setiap orang ada cara masing berusaha. Ada yang kerja kontrak, ada yang kerja kerani, ada yang kerja kat kedai makan, ada yang kerja berniaga, ada orang kerja jadi pegawai, ada orang kerja jadi kuli. Setiap orang ada usaha sendiri untuk mencari rezeki.

Boleh baca lanjut mengenai Platform Sosial E-Commerce Fingo Di sini 

Panjang lebar pulak aku menulis. Bukannya Fingo upah aku untuk menulis ni. Tapi tidak mengapa. Adakalanya kita perlu berkongsi ilmu. Iya. Ilmu aku masih tidak seberapa. Tapi sekadar berkongsi apa yang aku tahu.

Tak percaya? Cuba lah daftar kalau nak sahihkan kata kata aku ni kat sini
https://web.publicecommerce.com/shareInvite?shareCode=TNKKAX&lang=en
Tengok kena bayar ke tak? Selagi kau tidak berhasrat untuk cari pendapatan sampingan, selagi itulah ianya kekal percuma kecuali kau nak membeli barang. Jika mendaftar tetapi kena bayar, bagitau aku. Aku bayar balik ganti rugi tu 10 kali ganda. Tak cukup 10 kali ganda. Aku up 100 kali ganda. Hahaha.. Ok. Ada masa aku menulis lagi.

Join Fingo : http://bit.ly/2Z4s8Gr

Join Fingo : http://bit.ly/2Z4s8Gr

17 comments:

  1. kt atas bukan main hantam sama dia..sekalinya..haha...

    ReplyDelete
  2. Soo memang kena carik org ker ape? baru dapat?

    ReplyDelete
  3. Join free then click angpow fingo setiap 24jam..

    ReplyDelete
  4. Payah nak bg org yg otak lembu nak paham platform fingo ni. Balik2 kata scam..lepas tu kene.klua modal. Ko nak untung tp xnk klua modal. Weh,bli nombor ekor pon klua.modal.laaaa

    ReplyDelete
  5. lancau.. bisnes org melayu selaku dipertikaikan , ni bisnes puak² mata sepet tu korang dok agungkan

    ReplyDelete
  6. Bodoh kene tipu...ni cth ayat2 budak mlm yg perlu dijauhi...bodoh...meniaga la jual barang bkn jual orng bodoh

    ReplyDelete
  7. Apps free la hape la tu sume wayang je. Fingo menggunakan populariti lazada n shopee semata2 nk tarik ahli baru. Produk dlm fingo dahla sikit nk mampos. Masalahnya, korang nye promosi menjanjikan duit bagai. Org nk shoping, tp kau heboh nk suruh org jana pendapatan. Nampak sgt desperate. Jgn nk samakan ebay, lazada, shopee ngn fingo. Platform ecomerce lain xde sekor pon suruh shoping n jana income. Bisnes model fingo jauh berbeza ngn lazada, ebay, shopee. Xpayah la nk guna populariti dorang.

    ReplyDelete
  8. Meh la join #rcc sihat tanpa gula

    ReplyDelete
  9. Nyah tinja jer Fingo ni, orang bodoh jer percaya dan Melayu banyak diperbodohkan

    ReplyDelete
  10. Nyah tinja jer Fingo ni, orang bodoh jer percaya dan Melayu banyak diperbodohkan

    ReplyDelete
  11. Halahai sng kata fingo ni takley dipercayai!

    ReplyDelete
  12. dekat fingo kita bekerja bukan dok diam je sape nak bagi incom sedangkan nak buat bisnes jual burger pun kita kena guna mudal baru kita promo jualan kita samala ngan fingo kita kuar modal untuk beli barang sahaja untuk kita pakai sendiri bukan untk orng lain pastu kita promo lah barang2 fingo kita kongsi ngan orng lain. nak terangkan lebih2 payah lah senang cite bagi orang yg yakin konsisten yg rugi klu xdaftar kat fingo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedari awal memang kita percaya fingo ni sama mcm lazada dan shoppe. Tapi bila dh join dadtar, mulalah penipuan sebagai manusia kafir ni. Kita oder bg berharga seratus lebih tapi dapatnya beg berharga kurang RM20 beserta beg layak isi sampah saja. Dari si i dah ki kira kalau dari awal penipu hujung² tetap penipu juga....

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online