klik atas

backlink

gambar laju

Saturday, July 9, 2011

Pengalaman Di Perhimpunan Bersih 2011

Aku berpeluang pergi ke KL... tapi bukan pergi sebetulnya ke perhimpunan bersih tu la....Ada lawatan kerja pejabat di sana 2 - 3 hari di sana. Lawatan kerja aku bermula hari Rabu hingga Jumaat ( 3 hari 2 malam). Nanti aku kisahkan pengalaman dan cerita di sebalik kerja lawatan nie..... tapi la nie aku nak cerita pasal gara-gara perhimpunan bersih 2011 nie la.....

Aku habis aktiviti untuk acara bebas... hari Jumaat pagi... bermakna aku kena chow dari KL ke Kampung la..... Tapi aku tak ingat la pulak hari nie hari jumaat... minggu nie minggu bersejarah.... Almaklumlah... baru habis lawatan.. Tak ingat sebentar akan perhimpunan besar nie.... Tapi kan... perhimpunan barsih tu hari Sabtu 9 julai 2011 kan... pasal dah kelam kelibut...... aduhai......

Dikhabarkan sejak malam jumaat lagi operasi besar-besaran dilakukan pihak berkuasa untuk menjaga keamanan dan dari tidak tercetusnya kemaraan perhimpunan bersih.... yang dilabelkan haram nie..... Tak paham la sangat ada hukum haram kat sini... tak pandai la nak ulas panjang.... kasi pak ustaz ja hurai...... maaf ya.....

Berakhirnya masa penginapan maka terpaksalah aku 'check up' / keluar lah dari hotel penginapanku.... Jam.... pukul 11 lebih.... aku dah.... sepatutnya keluar hotel pukul 12.00.... boleh berlegar-legar di lobi lagi..... Zup..... chow dulu..... taxi pleaseee!!!!! ke mana... Hentian Putra..... Tanpa masalah Taxi datang.... masuk... masuk... mana.... Hentian Putra..... Okey... okey... boleh ... boleh..... Vrooommmmmm......... Separuh perjalan sudah dimulai.... blok halangan semakin dihadapan... Eh... Nak pergi mana tadi?. Hentian Puta lah.... Naik bas.... Allooohhhh Jalan dah kasi tutup... tak boleh masuk..... Pudu pun... Pudu pun tak boleh la..... Dah macam mana nak naik bas....... Meter sentiasa bergerak..... Macam ni lah ... telepon bas suruh amik kat mana-mana.... aloo... saya baru jer nak pergi Putra beli tiket ... bas ini malam..... memang tak boleh masuk ker...... Dah 2 kali dah saya hantar orang pergi sana ... tapi halangan memang ada... tak bagi masuk itu putra..... dah tu kedai -kedai sana semua tutup ker... tutup belaka lah tu.... aduhai....

Macam mana nie.... okeylah... awak naik monorel saja..... ermmmm.... gini ja la... hantar saya semula ke hotel.... saya naik KTM dari sana.... KTM...KTM.... ha ah.. boleh sampai putra.... Berpusing pusing dalam bandar balik ke hotel...... ~saja-ja ja dalam ini taxi~ he he....

Jom KTM..... Hentian Putra... okey..... nah tiket...... terminal 1.... macam kat airport la pulak... amik kapal terbang kang..... dah tak boleh naik bas... tak boleh masuk putra... macam mana... nie KTM boleh pergi pulak..... Bukan boleh sekat semua laluan..... KTM datang.... naik ... naik... uishhh ramai jugak orang.... nampak gaya... oh ramai nak ke sembahyang jumaat... kat mana ya... Masjid India ka, Masid Jamek ka....... Oh... Ramai keluar di Stesen kuala Lumpur.... Masjid Negara la tu kut..... Maaf la saya tak dapat turut serta... musafir hari ini membataskan masa.... hentian berikutnya menjadi pilihan.... Putra...Putra..... Intercharge...... lebih kurang cam tu bunyinya..... Menapak la saya ke Hentian Putra....Memori lama mungkin masih berbaki dalam ingatan.... kaki melangkah badan bersatu ke Hentian Bas Putra.... Tiket bas mana yang harus kupilih ya.....

Pergi mana...... Balik Terengganu..... bila.. Tiket malam nie... ada.... Habis.... mana boleh balik malam nie... 'bolok abu' ar... mana ader orang berani datang... bas pun tak leh masuk.... Pukul 12 karang.... nak kasi clear ini tempat/ ini kawasan.... Lebih kurang cam tu percakapan dengan "kaunter tiker".... Dah tu.... Nak naik... naik sekarang... masih kosong... kalau tak cari bas lain... mungkin bas pukul 5... tapi ... lagi lama sini lagi jem  tempat nie... terpulang..... psikologi mengena.... Tiada pilihan lain..... maaf... Saya terima.... tiket bas sekarang ar..... nama... no phone... i/c..... okey tu bas ada di sana..... okey......

Chow chin chow.... Kl....... Aku pulang dulu...... Kita tawakkufkan dulu cerita kita di sini... Perjalanan ku pulang merentasi sempadan.... di sebelah kanan jalan kelihatan beberapa road block / halangan di sana sini.... Dari Kl... hingga ke TERENGGANU... HALANGAN SENANTIASA ADA.... kETAT... kETAT..... Habis.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online