klik atas

backlink

gambar laju

Sunday, November 4, 2012

Lokasi penuh AES di negeri seluruh Malaysia

Geng Pembaca anime4nz sekalian,


Ini senarai lokasi aka jalan2 yang dipasang dengan sistem AES. Benda nih mudah jejak beb. Kalau dah tahu benda nih dipasang kat jalan mana sekian2 so bila lalu je jalan tue pepandai la slowkan kenderaan ko meskipun papan peringatan takde.

Aku tatau korang tahu ke tidak tetapi kan ;


Sebanyak 63,558 imej kesalahan lalu lintas dirakam di seluruh negara melalui Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sejak sistem itu beroperasi 23 September lepas.

Ini bukan jawapan cikai2. Ini jawapan dari timbalan menteri. Dan ;


“Memandangkan saman belum dikeluarkan di bawah pelaksanaan AES, maka tiada sebarang hasil yang dikutip setakat ini,”

Katanya saman AES belum dikeluarkan. Tapi jangan nak senyum2 sangatlah. Surat saman akan sampai kat rumah korang sebab dalam masa kurang sebulan je 63+++ kesalahan dirakamkan. Nampak sangat ramai yang suka langgar peraturan jalanraya.

Satu benda yang korang kena hafal. Kalau takde papan peringatan pun takde hal. Lokasi dalam otak lue ma. Kalau lue tak reti hafal pun takde hal. Lue buka je blog gua ma. Gua tatau la lue cerdik ke tidak. Kalau lue sungguh cerdik mesti kat tempat2 yang ada AES lue akan buat2 ikut peraturan sebab nak selamatkan duit lue dari dimakan oleh kamera lip lap tanpa sedar. 
Tapi kalau lue tak cerdik memang la lue membiarkan duit lue melayang2.
Hint yang lue orang mesti fahamkan ;


Papan tanda bagi lokasi kamera AES yang mengesan had laju dapat dilihat antara jarak dua hingga tiga kilometer sebelum lokasi kamera manakala lokasi kamera yang mengesan pesalah trafik lampu isyarat, diletakkan antara 50 hingga 500 meter daripada persimpangan lampu isyarat berkenaan.

Sebelum masuk ke jalan tu, dalam 1km, lue slowkan kenderaan lue. Lepas dah melepasi jalan tue dalam 1km, lue pecut la macam biasa. Nasihat nih gua bawakan untuk orang yang suka langgar peraturan. Gua tak langgar peraturan. Ada AES atau takde gua tetap aman dari saman (minta-minta dijauhkan). Tapi tue la gua tolong lue orang bukan pasal gua sokong lue orang langgar peraturan tapi gua sokong lue orang tak bagi duit kat mana-mana pihak yang suka mengambil peluang atas kesalahan yang tidak kena pada tempatnya.
 
Sumber berita : sini

kah kah kah

Hafal lokasi kat bawah nih okey.

Selangor.


Putrajaya.




Perlis.



Kedah.



Perak.



Pulau Pinang.





Terengganu.



Kelantan.







Pahang.




Kuala lumpur.




Negeri Sembilan.






Melaka.






Johor.




Sarawak.




Sabah.






Wilayah persekutuan Labuan.



Sumber gambar : sini.

Klik gambar untuk besarkan oke ! ! ! 

Nie baru sebahagian lokasi yang dikenal pasti dengarnya akan mencecah 8++ lokasi seluruh Malaysia.


Anime4nz : Harap pemandu tidak dianiaya - Balik ke pepatah lama ' Biar Lambat Asal Selamat'

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama