klik atas

backlink

gambar laju

Tuesday, December 30, 2014

nasihat kepada mangsa banjir

Nasihat penting untk kita..... terutama mangsa banjir!!

Ini juga adalah dari pengalamn seorang mangsa banjir besar di Jitra Kedah pada tahun 2005.

Bila banjir surut , anda masuk rumah dan anda dapati TV , peti ais , mesin basuh , table fan , peralatan letrik dapor dan lain2 perkakas letrik termasuk PC atau laptop berselerak lintang pukang macam sampah ..... jangan ingat itu semua dah jadi sampah yang perlu dikutip buang.

Ingat lah komponen barangan letrik itu bukanlah diperbuat daripada garam atau gula yang melarut bila kena air .... ia sebenarnya diperbuat dari plastik dan logam yang tidak terjejas sikit pun bila kena air jika tiada arus letrik mengalir pada saat ia tenggelam dlm air. So berkemungkinan besar tak ada apa yang rosak pada peralatan2 itu. Cuma ia nampak kotor kerana diselaputi lumpor.

Apa harus anda buat ......

Tuesday, December 23, 2014

TOMBIRUO : Penunggu Rimba Ramlee Awang Murshid di FILEM kan

"Inilah novel pertama Ramlee Awang Murshid yang diterbitkan oleh Group Buku Karangkraf"

"Sebenarnya sejak dahulu lagi Ramlee Awang Murshid mahu karya ini difilemkan dan tidak sangka ianya tercapai"

Yakin dengan potensi Tombiruo : Penunggu Rimba, pengarah veteran, Nasir Jani nekad untuk menghasilkan filem visual yang terbaik buat penontonnya kelak.

Filem ini akan menjalani penggambaran di Sabah dan bakal ditayangkan di layar perak pada pertengahan tahun hadapan.

Saturday, December 20, 2014

Panduan Beli Tanah

Peringatan buat sesiapa yang ingin beli tanah, pastikan tanah tersebut FREE from all encumbrances (Bebas Dari Sebarang Bebanan) sebelum anda buat keputusan untuk beli.

Jangan hanya bersetuju untuk beli disebabkan tertarik dengan lokasi dan keadaan tanah semata2. Lokasi dan keadaan tanah tidak akan membawa apa2 erti kepada anda seandainya tanah yang anda beli tersebut tidak bebas dari bebanan.

Sesuatu tanah itu dianggap "not free from all encumbrance" sekiranya :-

Thursday, November 27, 2014

Pakaian Beragam Kanak-kanak Islam

Pertunjukan pakaian beragam kanak-kanak telah diadakan sempena Majlis Konvokesyen PASTI AL-KHAUTHAR II, Kampung Mengabang Tengah, Batu Buruk, Kuala Terengganu, Terengganu Darul Iman.

Di dalam acara ini pihak PASTI telah memilih kanak-kanak berumur 4 tahun untuk memperagakan pakaian beragam pilihan islamik untuk tontonan hadirin.

Tiada pemenang yang diperuntukkan dalam acara ini.... hanya pra tonton sahaja. semua peserta diberi hadiah saguhati selepas menjayakan pertunjukkan..

http://youtu.be/PZ3XKZjXxgA


Monday, November 17, 2014

Fosil Dinasour Ditemui Di Kenyir, Hulu Terengganu, Malaysia

KUALA TERENGGANU: Sekumpulan penyelidik dan pensyarah beberapa universiti menemui fosil dinosaur termasuk tapak kaki, tulang dan gigi di Gunung Gagau, Hulu Terengganu dalam satu ekspedisi bulan lalu.

Haiwan IGUANODON, Rangka dan Tapak Kaki
Menteri Besar, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman, berkata penemuan membanggakan itu adalah hasil ekspedisi yang dinamakan Ekspedisi Gagau-Menjejak Dinosaur 2014.

Beliau berkata, ekspedisi dilaksanakan oleh Jabatan Mineral dan Geosains Malaysia dan Kumpulan Warisan Geologi yang dianggotai pensyarah dan penyelidik beberapa universiti tempatan bersama Jabatan Perhilitan dan Lembaga Kemajuan Terengganu Tengah (KETENGAH) itu dijalankan pada 13 hingga 23 Oktober lalu.

Wednesday, October 22, 2014

Panduan Pembeli Rumah

Sila ikuti panduan asas sebelum membeli rumah para blogger anime4nz sekalian.

Hasrat untuk membeli dan memiliki rumah sendiri adalah diantara keutamaan kita....

Bagi kebanyakan orang, ia merupakan detik paling penting dalam hidup mereka.

Prosesnya ringkas dan mudah, namun demikian anda perlu elak daripada melakukan beberapa kesilapan lazim.

Dan bagi memudahkan proses membeli rumah idaman, anda dinasihati mengambil langkah-langkah berikut :

{。^◕‿◕^。} Peringkat Awal : Penilaian sendiri sebelum pembelian.

{。^◕‿◕^。} Peringkat Pembelian

{。^◕‿◕^。} Peringkat Akhir : Penyerahan Pemilikan Kosong


Saturday, October 11, 2014

Budget 2015 dalam Pasaran Hartanah

The 2015 Budget is formulated with focus on the people’s economy and outlines seven main strategies:

1.   Strengthening Economic Growth
2.   Enhancing Fiscal Governance
3.   Developing Human Capital and Entrepreneurship
4.   Advancing Bumiputera Agenda
5.   Upholding Role of Women
6.   Developing National Youth Transformation programme and
7.   Prioritizing Well-Being of the Rakyat


Here are the goodies delivered with regards to the property industry

Wednesday, October 1, 2014

imej satelit jadi viral paling popular

terkini ... sekarang dah jadi trend dan menjadi viral di laman-laman sosial ... Dah ada ataupun dibuka buat sementara 'street view' yang boleh direct tengok rumah kita melalui satelit dengan memasukkan jalan sahaja.

siap penuh media sosial kengkawang dengan gambar rumah yang diambil dari gambaran satelit yang begitu jelas kelihatan......

wow!!! menabjubkan dengan teknologi yang canggih sekarang...

so... berhati-hatilah dengan kemudahan yang serba canggih ini ya.... jangan disalah guna.... walau kita dapat melihat... Allah lebih Maha Melihat......

Saturday, September 13, 2014

Bahagian Pinjaman Perumahan (BPPPM) jadi Badan Berkanun

Tempah Rumah Dengan KOPERAT sekarang.... Anda Tidak Rugi sebelum ia benar2 terlaksana.....



BPPPM vs BANK


BAHAGIAN PINJAMAN PERUMAHAN JADI BADAN BERKANUN
Utusan Malaysia
8/9/2014

PUTRAJAYA 8 Sept. - Kerajaan bercadang menjadikan Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan sebagai sebuah badan berkanun bagi membolehkan sistem pengurusan yang le­bih sistematik dapat dihasilkan.Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Ahmad Maslan (gambar) berkata, cadangan penubuhan badan berkanun tersebut tertakluk kepada syarat Skim Pinjaman Perumahan dengan mengekalkan faedah sedia ada yang dinikmati penjawat awam.


"Pada masa ini, Bahagian Pinjaman Perumahan dengan perunding yang dilantik bagi proses pemerbadanan itu sedang menyediakan rang undang-undang penubuhan badan berkanun tersebut dan Skim Saraan Baharu untuk kakita­ngannya. "Perbincangan dijangka diadakan dengan Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (CUEPACS) apabila rang undang-undang itu diluluskan," katanya yang mengulas bantahan CUEPACS mengenai pemansuhan Bahagian Pinjaman Perumahan Perbendaharaan tersebut.


Sebelum itu, Ahmad mengadakan mesyuarat tertutup bersama wakil Pergerakan Pemuda UMNO dan Suara Anak Muda 1Malaysia mengenai input Bajet 2015 di sini hari ini. Semalam, media melaporkan ura-ura Kementerian Kewangan mempertimbangkan cadangan memansuhkan satu jabatan di bawahnya untuk digantikan dengan sebuah syarikat milik kerajaan (GLC) atau institusi kewangan bagi menguruskan pinjaman perumahan penjawat awam. Dalam pada itu, Ahmad berkata, kenyataan CUEPACS berhubung pemansuhan bahagian di kementerian tersebut adalah tidak tepat. Beliau menegaskan, kerajaan memberi jaminan pengurusan pinjaman perumahan di bawah badan berkanun tersebut tidak akan merugikan penjawat awam.

Posted by CUEPACS at 5:38 PTG

www.koperat.com.my

Saturday, August 16, 2014

Rafflesia Ditemui di Besut, Terengganu

Bunga Pakma atau Rafflesia, sejenis tumbuhan unik dengan bunga terbesar dan taburan sangat terhad di dunia ditemui di ladang penyelidikan Universiti Sultan Zainal Abidin (UniSZA), Pasir Akar, Besut beberapa hari lalu.

Pensyarah Fakulti Pertanian, Bioteknologi dan Sains Makanan UniSZA, Norhayati Ngah menyifatkan penemuan itu membuka ruang kepada penyelidikan spesies tersebut di samping tumbuhan tradisi yang lain.

“Belum pernah penemuan sebegini dilaporkan di sini dan ini suatu khazanah alam yang berharga. Kajian boleh dilakukan dari segi ekologi, pemulihan atau pengekalan termasuk melalui pembiakan.

“Difahamkan, tumbuhan ini yang mudah melalui proses pereputan jika disentuh tidak boleh hidup apabila diambil atau dipindahkan ke tempat lain manakala pembiakannya berlaku secara semula jadi.

“Dalam kalangan masyarakat kita, bunga Pakma dikaitkan sebagai tumbuhan herba terutama bagi kegunaan wanita. Justeru, kajian lebih mendalam mengenai potensinya boleh dijayakan kelak,” katanya semalam.

Thursday, August 14, 2014

Sertai Askar Wataniah

SERTAI ASKAR WATANIAH

Permohonan Askar Wataniah

SYARAT-SYARAT PENYERTAAN

Individu yang ingin berkhidmat dalam Askar Wataniah sama ada sebagai anggota biasa (Lain-lain Pangkat) atau pegawai mesti memenuhi syarat-syarat asas seperti berikut:

Warganegara Malaysia.
Berumur antara 18 hingga 40 tahun.
Sihat tubuh badan.
Lulus persekolahan sekurang-kurangnya Darjah 6 (Lain-lain Pangkat) atau lulus Sijil Pelajaran Malaysia sekurang-kurangnya Gred 2 (Pegawai).
Penerimaan tertakluk kepada keputusan tapisan keselamatan (tiada kes jenayah).


DOKUMEN YANG DIPERLUKAN

Mempertahankan negara adalah tanggungjawab setiap warga. Jika anda terpanggil untuk sama-sama memikul tanggungjawab ini, anda hanya perlu mendaftarkan diri di pasukan-pasukan berhampiran dengan membawa dokumen-dokumen berikut:

Salinan Kad Pengenalan Awam.
Salinan Sijil Warganegara (Jika ada).
Salinan Sijil Kelahiran.
Salinan Sijil Nikah dan Surat Beranak Anak (Jika berkahwin).
4 Keping Gambar Warna Ukuran Pasport.
Salinan Sijil-sijil Akademik/Tamat Persekolahan.

Tuesday, August 12, 2014

Pasaran Rumah Di Terengganu

SEMEMANGNYA isu harga pasaran rumah di Terengganu yang meningkat kini menjadi isu paling menjadi perhatian bagi rakyat selain kos sara hidup yang semakin tinggi.

Umum mengetahui, pasaran barangan binaan perumahan dikawal oleh sebilangan pengilang, kos bahan binaan, upah pekerja, manipulasi oleh spekulator hartanah, harga / keuntungan kontraktor atau sub-kontraktor dan kawasan tumpuan penduduk itu sendiri.

Bukan setakat rumah harga rumah, harga makanan di terengganu dah meningkat naik ... ada perasan tak?

Apa sebabnya kenaikan harga di terengganu?

Monday, August 11, 2014

daerah kuala nerus

DAERAH BARU KUALA NERUS TUNGGU KEPUTUSAN KABINET

Usaha kerajaan negeri untuk menjadikan Kuala Nerus sebagai daerah pentadbiran ke lapan di Terengganu sudah sampai ke peringkat akhir.

Kuala Nerus akan diwartakan sebagai daerah penuh setelah mendapat keputusan kabinet, kata Menteri Besar, Dato’ Ahmad Razif Abdu Rahman.

“Keputusan daripada KSN (Ketua Setiausaha Negara, Tan Sri Dr. Ali Hamsa) kita sudah dapat, tiada masalah. Soal perjawatan sudah selesai, cuma tunggu keputusan kabinet,” katanya kepada media semalam.

Beliau berkata demikian pada Majlis Rumah Terbuka Hari Raya Aidilfitri UMNO Bahagian Kuala Nerus di Gong Badak. Turut hadir, Timbalan Ketua UMNO Bahagian, Dato’ Basir Ismail dan Naibnya, Apli Yusoff.

Thursday, August 7, 2014

handphone punya pasal

HP PUNYA PASAL???!

Ya ALLAH ampunilah dosa dosa kami yg mempunyai HP kerana:

⌛ Kami lebih banyak mengisi kredit daripada bersedekah.

⌛ Kami lebih banyak pegang HP daripada pegang tasbih.

⌛ Kami lebih banyak baca sms daripada baca Al Quran

⌛ Kami lebih sering menelefon daripada Silaturahim.

⌛ Kami lebih sering buka bluetooth daripada berlutut untuk sujud.

Ya ALLAH ampunilah kami yg serba kekurangan dan yg selalu lalai ini.
Dan semoga HP yg kami miliki ini dpt digunakan sebagai IBADAH untk lebih taqarrub kepada Mu Ya ALLAH.

Amin....

Tuesday, July 22, 2014

Misteri 17

Kuala Lumpur ; "Apa yang berlaku dengan MH17 tiada kaitan dengan nombor itu tetapi ia hanya kebetulan"

"Umat Islam kena jaga, ia kepercayaan bidaah dan khurafat, bukan ajaran Islam,'' kata Penasihat Majlis Agama Islam Johor (MAIJ) Datuk Nooh Gadut ketika dihubungi.

Beliau mengulas tindakan segelintir masyarakat yang suka mengaitkan angka 17 dengan kejadian insiden pesawat MH17.

Angka 17 mula menjadi viral dalam laman sosial kononnya mempunyai nilai tersendiri.

Friday, July 18, 2014

Berita Malaysia Airlines - MAS 17 (MH 17) TERHEMPAS

KUALA LUMPUR - Malaysia Airlines (MAS) hari ini menjelaskan bahawa 298 orang - 283 penumpang dan 15 anak kapal  - berada dalam pesawat Boeing 777 yang terhempas di Ukraine semalam semasa dalam penerbangan dari Amsterdam ke Kuala Lumpur.

MAS menjelaskan bertentangan dengan kenyataan sebelum ini, penerbangan itu membawa sejumlah 283 penumpang, termasuk tiga bayi, pelbagai warganegara dan 15 anak kapal warga Malaysia.

Syarikat penerbangan itu dalam kenyataan sebelum ini berkata bahawa pesawat malang penerbangan MH17 itu membawa 280 penumpang dan 15 anak kapal.

Sesetengah warganegara penumpang masih belum dikenal pasti, kata MAS.

Tuesday, July 15, 2014

erti CINTA dan PERKAHWINAN

Suatu pagi yang dingin, terjadilah satu perbualan antara seorang guru falsafah dan pelajarnya...

Pelajar: Guru, apakah erti cinta..? Bagaimanakah saya boleh mendapatkannya...?

Guru: Ada sebuah ladang gandum yang luas di depan sana. Berjalanlah kamu dan jangan sesekali kamu berundur. Kemudian ambillah satu ranting. sekiranya kamu mendapati ranting tersebut sangat menakjubkan, ertinya kamu telah menemui cinta.

Pelajar tersebut pun berjalan dan tidak berapa lama dia kembali dengan tangan yang kosong.

Guru bertanya: Mengapa kamu tidak membawa sebatang ranting pun...?

Monday, July 7, 2014

resepi sebulan berbuka puasa di bulan Ramadhan

RESEPI SEBULAN BERBUKA TAK PAYAH PENING-PENING DI RAMADHAN

Menu:
1. Ayam Panggang Bermadu
2. Udang Masak Serai Wangi
3. Ikan Siakap Kukus
4. Ikan Masak Berlada
5. Ikan Kerapu Masak Asam Manis
6. Ayam Masak Cendawan Ala Cina
7. Pajeri Nenas
8. Mee Hailam
9. Ketam Bertelur
10. Ayam Kepak Masak Minyak Bijan
11. Nehari (Kari Kambing Kashmir)
12. Ikan Tiga Rasa
13. Ikan Pari Lemas!!!!
14. Tandoori Kurau
15. Tom Yam
16. Nasi Ayam Hakka
17. Mee Rebus
18. Gulai Tempoyak Ikan Kembung
19. Ayam Golek Seri Pahang
20. Kari Kepala Ikan
21. Black Pepper Steak
22. Gulai Tempoyak Ikan Kembung
23. Asam Pedas Tumis (Melaka)
24. Soto Ayam
25. Nasi Paprik
26. Nasi Dagang
27. Mee Bandung Muar (resepi asli Muar)
28. Gulai nenas ikan kering orang utara
29. Ayam Bercili masak ketumbar
30. Ayam Masak Lomak Cili Api Nogori Style
_

Monday, June 30, 2014

sarang tebuan dan lebah

Operasi di Ambang Ramadhan 2014 datang lagi...

kali ni sarang tebuan dan lebah menjadi  mangsa... bukan kena sengat tapi sebaliknya.... sebelum ada orang lain terkena baik kita buang dulu agar tak terkena kepada anak-anak kita betul tak.


ada cara tak nak buang sarang lebah ni ?....

ada cara tak nak buang sarang tebuan ni?....

Itu je persoalan yang sering bermain di fikiran kita bila ternampak sarang tebuan atau lebah di kawasan atau dalam rumah kita.

Ada beberapa cara untuk membuang sarang tebuan dan lebah ni.....

Friday, June 27, 2014

pesanan akhir Allahyarham Dato' Ustaz Abu Bakar Chik

Pesanan terakhir daripada Allahyarham Dato' Ustaz Abu Bakar Chik sebelum kemalangan ketika berucap di program "Santai Anak Muda Bersama Murabbi" di Laman Budaya Taman Tasik Shah Alam, malam 22 Jun, 2014.

Dalam ucapannya itu;

Beliau mengingatkan bahawa anggota jemaah perlu berperanan mengatur strategi untuk kepentingan Islam dan bukannya untuk diri sendiri.

"Kita nak selesaikan kehidupan dengan syariat," ujarnya.

Sunday, June 22, 2014

Tip Pembelian Rumah

Jom kali ini kita lihat- lihat tips pembelian rumah untuk para pembaca blogger anime4nz, mana tahu dalam diam-diam ada keinginan untuk memiliki rumah sendiri.... bolehlah lihat dan pahami dulu basic atau perkara asas dalam pembelian rumah ni...

kalu nak lebih-lebih dan ramai yg berminat bolehlah anime4nz cuba-cuba serapkan dalam penulisan akan datang...


Saturday, May 24, 2014

cara mandi wajib yang betul

MANDI WAJIB | Ramai Yang Tidak Sah Mandi Wajibnya?

Jangan Pandang Remeh Bab ni.....

Assalamualaikum, Berkongsi sedikit ilmu… dari JAKIM.


Mandi wajib yg betul….. Mandi wajib merupakan perkataan yang mudah disebut, tetapi jangan terkejut jika dikatakan banyak umat Islam di tanahair kita yang tidak sah mandi wajibnya kerana tidak melakukannya dengan betul.

Untuk melakukan mandi wajib yang betul, seseorang itu tidak boleh melakukannya dengan hanya mandi secara berdiri atau duduk mencangkung sahaja. Sebaliknya, ia mesti dilakukan dalam kedua2 keadaan bagi membolehkan seseorang itu meratakan air ke seluruh anggota badannya yang zahir.


Penolong Pengarah Bahagian Dakwah, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Uztaz Haji Mat Jais Kamos, 49, menegaskan, bagaimanapun, berdasarkan pengalamannya sebagai bekas kadi di Pejabat Agama Islam Gombak Timur dan penceramah, didapati banyak umat Islam yang tidak mengetahui perkara ini.


“Akibatnya, mandi majibnya menjadi tidak sah kerana tidak memenuhi salah satu rukun mandi wajib iaitu meratakan air keseluruh anggota badan yang zahir. Apabila mandi wajib tidak sah, ibadat yang dilakukan oleh seseorang itu juga turut tidak sah. Itulah akibatnya jika tidak melakukan mandi wajib dengan betul,” tegas beliau ketika ditemui di rumahnya di Taman Sri Keramat Kuala Lumpur .


Friday, May 9, 2014

cara buang atau uninstall ads / adware / spam / malware / pop-up

Baru - baru ni saya dah diganggu dengan adware / iklan apabila buka laman web.... Dok sedap sungguh melayari laman web bila benda alah tu ade... salah terklik kan... ke penuh iklan yang mengarut datang.... lain la jika laman web tu memang pasang iklan tu...

nama benda alah ni ialah "Ads not by this site" nama pun dah pelik dan memang susah nak buang. sakit hati betul, sampai nak buat posting pun kena ganggu dengan program adware ini.

saranan awal jangan sesekali terus pangkah ads tersebut..... sebab sekarang ads dah bijak.... klik tandanya ber'setuju'.....  ingat tu.... gunakan butang ALT+F4 untuk membuangnya... ok

kepada anda yang ada masalah ini, anime4nz cadangkan anda melawat laman web ini untuk mengetahui cara untuk membuangnya. saya memang dah cuba dan terbukti berjaya.....

selamat berjaya juga ya....


Thursday, March 20, 2014

Skim Myhome 2014 bagi Subsidi Rumah RM30,000

Kerajaan akan menawarkan bantuan subsidi maksimum sejumlah RM30,000 bagi membeli rumah kos rendah kepada rakyat yang berpendapatan RM3,000 ke bawah menerusi program perumahan yang dikenali sebagai “Skim MyHome”
Skim My Home itu akan dilancarkan 1 April ini dan program yang membantu rakyat itu akan mensasarkan pembinaan 10,000 unit rumah bagi tahun 2014


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata perkara itu diputuskan dalam mesyuarat pertama Majlis Perumahan Negara, yang dipengerusikan beliau sebelum ini.
Beliau berkata mesyuarat juga bersetuju memperuntukkan RM300 juta tahun ini bagi menjayakan program berkenaan, yang disasar untuk melibatkan 10,000 unit rumah.
Katanya menerusi program itu, subsidi akan diberikan kepada pemohon yang layak untuk membeli pada harga rumah kos rendah mengikut definisi yang ditetapkan kerajaan negeri.
"Misalnya kalau kerajaan negeri menetapkan rumah kos rendah pada harga RM40,000, sedangkan pemaju terpaksa menjual rumah pada harga RM70,000, maka kalau pemaju dan pembeli berkenaan layak untuk mengambil bahagian dalam skim ini, maka rumah RM70,000 akan dijual pada harga RM40,000, dan baki RM30,000 dibayar kerajaan," katanya dalam sidang akhbar selepas mempengerusikan mesyuarat itu di bangunan Perdana Putra di sini-BERNAMA

Friday, February 21, 2014

cara bunuh nyamuk



CARA BUNUH NYAMUK (BUATAN GENIUS)
==========================
Bunuh nyamuk di sekitar rumah versi genius. Cubalah.

Bahan-bahan :

• 200 ml air
• 50 gram gula merah
• 1 gram ragi
• botol plastik saiz besar

Langkah-langkah:

1. Potong botol plastik ditengah-tengah. Simpan bahagian atas/mulut botol.
2. Campur gula merah dengan air panas. Biarkan hingga sejuk kemudian tuangkan ke dalam potongan bawah botol.
3. Masukkan ragi. Tidak perlu dikacau. Tujuannya untuk menghasilkan karbon-dioksida.
4. Masukkan potongan botol bagian atas sebelum ini dengan posisi terbalik seperti corong.
5. Lilit keliling botol dengan tape hitam atau kain, bukan di bahagian atas botol dan letakkan di bahagian sudut rumah.

Dalam dua minggu, anda akan melihat sejumlah besar nyamuk yang mati di dalam botol.

Selamat mencuba.

Saturday, January 18, 2014

Kenangan anda zaman budak-budak

Apa kenangan anda zaman menjadi budak-budak?

1. Buka kipas, cakap dengan kipas, nak dengar suara bertukar.

2. Naik kereta, tengok bulan, ingat bulan ikut kita.

3. Naik basikal, boleh lepas tangan dari 'handle' , rasa hebat.

4. Masa sekolah ada orang bagi milo free, lepas ambil sekali, menyamar jadi orang lain beratur ambil lagi.

5. Lukis burung guna huruf 'm' dan 'v'.

6. Lukis matahari di penjuru atas kertas lukisan dan antara bukit.

7. Masa kecil fikir bentuk hati macam bentul 'love'

8. Tutup peti ais dengan perlahan, sebab nak tengok bila lampu dia mati.

Wednesday, January 15, 2014

Rumah Berkembar 1 Lapis di Banggol Peradong, Manir, Kuala Terengganu

Pemaju Perumahan

Konsortium Perumahan Rakyat Terengganu Sdn. Bhd.
(KOPERAT)

Rumah Berkembar 1 lapis

Banggol Peradong, Mukim Belara, Manir, Kuala Terengganu

28 unit

35' x 75'

RM 250,000.00 - RM 305,600.00

www.koperat.com.my

facebook / koperat








pujian ke akhirat

RUGI TAK BACA

Dulu masa saya kecik-kecik, saya selalu dapat no 1 dalam kelas tadika dan sekolah rendah...

Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....

Dulu saya dapat 5A UPSR...

Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....

Dulu saya dapat tawaran masuk MRSM...

Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya...

Dulu saya dapat 7A dalam PMR...

Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....

Dulu saya dapat tawaran buat kursus medic kat Indonesia...

Semua orang puji saya dan ibu saya akan gembira dan peluk cium saya....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama