klik atas

backlink

gambar laju

Friday, December 20, 2013

rahsia dan peranan dapur

Dr. Fadhilah Kamsah menulis......

Assalamualaikum....

Masa saya kecik-kecik dulu, mak selalu sangat suruh saya habiskan belen-belen (sisa-sisa) nasik yang dia makan.. dan pagi-pagi sebelum pergi sekolah, mak akan tuangkan air teh untuk saya minum itu dan macam biasa, mesti ada sikit belen.... tapi taklah everytime secara puratanya seminggu sekali mesti ada mak suruh buat macam tu....

Dan sampailah saya dah besar panjang nie pun situasi ni still berjalan... either belen makanan mak atau abah .....

Tapi.. Kalau belen makanan anak-anak memang jadi satu kepantangan bagi mak atau abah untuk habiskan....

Kami kena habiskan sendiri atau akan dihabiskan oleh adik beradik yang lain ... samada kami perasan atau tidak ....

so. satu hari itu tergerak nak tanya pasal isu ini kat mak ...

Tuesday, December 10, 2013

kelebihan dan kesan bacaan Al Quran terhadap otak dan organ manusia

Dr. Al Qadhi, melalui penelitiannya yang panjang dan serius di sebuah klinik di Florida Amerika Syarikat, berjaya membuktikan hanya dengan mendengar bacaan ayat-ayat Al-Quran, seorang Muslim baik mereka fasih berbahasa Arab ataupun bukan, dapat merasakan perubahan fisiologi yang sangat besar.

Bunyi yang bergerak dari telinga ke otak akan memberi kesan kepada sel-sel otak. Saintis baru-baru ini mendapati bahawa bunyi dari bacaan Al-Quran mempunyai kuasa penyembuhan yang menakjubkan. Membaca Al Quran mempunyai kesan menakjubkan pada sel-sel dan mampu mengembalikan keseimbangan mereka, otak adalah organ yang mengawal badan dan daripadanya perintah datang ke seluruh organ-organ badan terutama sistem imun.

Penurunan kemurungan, kesedihan, memperoleh ketenangan jiwa, mengubati berbagai macam penyakit merupakan pengaruh umum yang dirasakan oleh orang yang terlibat dalam penyelidikan beliau. Penemuan doktor psikologi ini tidak menentu.

Penelitiannya ditunjang dengan bantuan peralatan elektronik terbaru untuk mengesan tekanan darah, degupan jantung, ketahanan otot, dan ketahanan kulit terhadap aliran elektrik.

Satu sel kanser meletup dengan menggunakan frekunsi bunyi bacaan dari Al Quran sahaja ! Itulah sebabnya membaca Al-Quran mempunyai kesan yang hebat untuk merawat kanser merbahaya dan penyakit yang tidak boleh diubati !

Dari hasil uji kajinya dia membuat kesimpulan, bacaan Al Quran berpengaruh besar hingga 97% dalam melahirkan ketenangan jiwa dan penyembuhan penyakit.

Sunday, December 1, 2013

Sayang Ayah : Memori Seorang AYAH

SAYANG AYAH :
APA YANG ANDA TAHU TENTANG SEORANG AYAH?
APA PENGORBANAN SEORANG AYAH?

Mungkin Ibu lebih kerap menelefon untuk menanyakan keadaan kita setiap hari... Tapi tahukah kita, sebenarnya ayahlah yang mengingatkan ibu untuk menelefon kita?
Ayah selalu tanya, "telefon lah anak kita tu tanya dia macam mana kerja,'

Semasa kecil, Ibu lah yang lebih sering mendukung kita... Tapi tahukah kita bahawa sebaik saja ayah pulang bekerja dengan wajah letih, ayah lah selalu menanyakan apa yang kita lakukan seharian...

Saat kita sakit atau demam, ayah sering membentak "kan ayah dah kata jangan main hujan?? kan ayah dah bagitau jangan minum air sejuk?? Tapi tahukah kamu bahawa ayah sangat risau???

Ketika kita remaja, kita meminta izin untuk keluar malam. Ayah dengan tegas berkata "tidak boleh!".. Sedarkah kita bahawa Ayah hanya ingin menjaga kita?
Kerana bagi ayah. kita adalah sesuatu yang sangat berharga.
Saat kita sudah dipercayai, ayah pun melonggarkan peraturannya.
Maka kita telah melanggar kepercayaannya....
Maka ayah  lah yang setia menunggu kita di ruang tamu dengan rasa sangat risau....
Ayah marah kita.....
Tahukah kita yang ayah tak nak apa2 terjadi dekat kita bila keluar lewat malam?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama