klik atas

backlink

gambar laju

Friday, July 5, 2013

Katak Kembong Mat Over Zamang Jepung



……………

terkenang aku terkenang zamang jepung,
makang ubi kayu sapa perut naik kembong, x2 …… Chorus

masa pergi skoloh aku jalang kaki,
kasut dok paka sebab ayoh dok beli,
ayoh aku pulok seorang penoreh getoh,
ketika itu hidup kami memang susoh,

chorus x 2

cite2 aku nok jadi loyar,
ajat dok sapa kerna malah belajor,
terlintas pulok nok menjadi guru,
orang gi skoloh aku nusuk atah pokok jambu,

chorus x 2

di sebeloh rumoh ade pulok seorang gadis,
anok pok imang dang guru mengaji,
namanye khadijoh dah terbuku di hati,
ayat punya ayat bapok ye kate aku tak mboh buwi,

chorus x2

selepah merdeka cite pulok laeng,
peluang beniaga hai kembang bukang maing,
lalu saya pon pula bukak meniaga kain,
dok segang dok malu saya tidak maen2,

chorus x2

bile dapat duit aku sipang sikit2,
kupul punya kupul lama2 jadi bukit,
dok berjalang kaki lagi aku beli perdana v6
baru orang kapung bukok mate sikit2,

chorus x2

itulah ceritenye dulu dang sekarang,
negare kite nie doh banyok kemajuang,
kite lah kuli kite lah juge tuang,
maju ke depang jangan kite ketinggalang,

hok oiiii

terkenang aku terkenang zamang jepung,
makang ubi kayu sapa perut naik kembong, x2

perut naik kembong x3
jadi katak kembong x3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online