klik atas

backlink

gambar laju

Saturday, November 3, 2012

Tips untuk Elakkan Menjadi Mangsa 'Smash & Grab' di Kereta Anda

Kebanyakan kes telah dilihat dilaporkan dalam media dan rangkaian sosial pada hari ini mengenai aktiviti 'Smash and Grab' 'pecah dan ragut' 'cermin dipecahkan - barang dihilangkan' 'kes samun' 'kes culik' di bandar mahupun semua orang di pinggir dan hidup dalam ketakutan. Walau bagaimanapun, selepas melalui berbagai laluan berliku - kita di anime4nz sedar bahawa banyak insiden boleh dielakkan jika beberapa langkah berjaga-jaga telah diambil oleh mangsa.

Pertama sekali, kita akan melengkapkan anda dengan frasa yang anda perlu ada di atas kepala anda pada setiap masa pada masa-masa yang berbahaya:


1. Masa depan anda berfikir, "Aiyah, malas lah untuk menyembunyikan beg tangan saya .. ia hanya 5 minit jauhnya" - berfikir !!! jika anda akan menjadi OK dengan kehilangan telefon bimbit anda dompet anda, kad kredit anda, semua wang anda, tetingkap kereta pecah, dan kerosakan lain hanya kerana anda terlalu malas untuk menyembunyikan beg anda dengan betul. ~ Anda malas, Anda kehilangan ~. Jika anda tidak sanggup untuk kehilangan barang, ambil langkah-langkah tambahan 5 minit untuk memastikan segala-galanya di dalam semakan.

Cuba meletakkan tali pinggang keledar anda (pemandu) melalui beg tangan anda mengendalikan supaya beg anda terletak di bawah lengan anda. Ini akan membuat ia lebih sukar untuk perompak untuk melarikan sesuatu dengan lebih cepat.


Pada hari ini, kita telah pun memilih untuk kadang-kadang menjaga beg tangan dalam but bersama-sama dengan beg komputer riba hanya sebagai langkah berjaga-jaga tambahan. Hanya pastikan untuk mempunyai telefon dan dompet dengan anda di dalam kereta, dan menjaga mereka dengan baik tersembunyi.


2. Sentiasa sedar tentang apa yang berlaku di sekeliling anda - meninggalkan rumah anda, semasa memandu, di lampu isyarat, apabila anda keluar dari kereta. Ambil perhatian orang di sekeliling anda, penunggang motosikal yang lurus memandu dan mencari kereta. Apabila anda berada di lampu trafik, lihat cermin sisi, tepi, belakang anda untuk mencari orang yang mencurigakan (terutama orang-orang yang mempunyai penunggang pembonceng motosikal, dan menggunakan topi keledar penuh dilindungi reflektif yang menutup muka mereka). Yang membawa kita kepada titik nombor 3.

3. Jangan berhenti terlalu rapat dengan kereta di hadapan anda di lampu isyarat, memastikan bahawa anda meninggalkan ruang yang cukup besar di antara kereta supaya anda mempunyai ruang untuk bergerak sekiranya seseorang cuba untuk memecahkan tingkap anda. Polis berkata bahawa penjenayah ini biasanya mensasarkan kereta 3 atau 4 dalam talian kerana mereka tidak dapat melarikan diri.

Membunyikan Hon dengan kuat dan cuba untuk mendapatkan perhatian seberapa banyak yang anda boleh jadi pemandu lain sedar apa yang berlaku.

4. Juga, meletakkan telefon anda jauh. Rakan-rakan Twitter / Facebook / Instagram anda boleh tunggu, apa yang penting ialah keselamatan anda dan bahawa anda tiba di destinasi anda. Berfikir tentang hal itu, jika telefon anda dicuri, anda akan perlu menunggu lebih lama untuk mengemas kini semua orang ... bagaimana!? boleh!?

5. Jika anda dapati watak yang mencurigakan mengikuti anda, atau membuat isyarat biadap dan bersumpah pada anda dari luar kereta tanpa alasan yang jelas? -! Apa yang anda lakukan Jangan melambatkan, tidak berhenti Jangan pernah berhenti, terutamanya jika anda sendirian mahupun dengan kawan-kawan di sekeliling - dia mungkin mempunyai lebih ramai rakan menunggu untuk menyerang juga. Apa pun, ambil laluan berlampu isyarat dan cuba cari jalan besar yang sibuk dengan kenderaan.

Bertenang, tetapi sentiasa mempunyai pelaku dalam pandangan atau melihat ke sisi kiri kanan belakang supaya anda tahu jika dia masih mengikuti anda. Memandu terus ke balai polis, tidak keluar dari kereta - hanya membunyikan hon dengan kuat sehingga orang di sekeliling anda sedar apa yang berlaku.



6. Jangan sekali-kali memandu pulang jika anda diikuti! Anda akan meletakkan anda dan keluarga anda dalam bahaya, dan tidak ada cara yang mungkin melarikan diri. Jika rumah anda mempunyai pintu automatik, ia akan mengambil masa yang lama untuk menutup dan maka pelaku bolehsegera di leher anda dengan parang sudah. Apa yang lebih buruk adalah bahawa sekali mereka tahu apa yang ada di dalam rumah anda dan siapa penghuni, mereka sentiasa boleh kembali dengan bala bantuan.

7. Adalah penting untuk melengkapkan diri sebelum jenayah berlaku supaya anda sedar tentang langkah-langkah yang anda perlu mengambil - bahawa tambahan 1 saat boleh menyelamatkan nyawa anda. Simpan nombor-nombor telefon anda sekarang, yang pergi terus ke pusat Polis tindak balas hubungi: Kuala Lumpur (03-2115 9999), Selangor (03-2052 9999), Bukit Aman (03-2031 9999), 999, atau polis daerah anda dan memuat turun aplikasi MyDistress. Jangan bersusah payah memuat turun ia hanya selepas anda telah diserang, ia hanya akan menjadi lebih cepat untuk memanggil kemudian kerana anda akan perlu mendaftar sebelum itu.

Apa yang kita cuba untuk mengatakan, tidak menjadi mangsa kecuaian anda sendiri. Kesempatan dan penjenayah wujud dalam semua bahagian dunia, bukan sahaja di Malaysia. Ia tidak membayar untuk menjadi sedikit lebih peka dan sedar persekitaran anda pada setiap masa.



Anime4nz : Ingat, anda malas, anda kehilangan! Berhati-hati dan Berwaspada - Elakkan Musibah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online