klik atas

backlink

gambar laju

Wednesday, November 28, 2012

Lagu Ultras Malaya - Harimau Malaya - Malaysia

Tajuk : KUNGFU HUSTLE

Lirik :
Ooooooo...Ma...Lay...Sia...!!!


Tajuk : KAU KEBANGGAANKU

Lirik :
Oh Malaysia,
Kita Bersaudara,
Oh Malaysia,
Satukan Jiwamu,
Selamanya Harimau Malaya,
Selagi Kita Bernyawa,
Oh Malaysia,
Kau Kebanggaanku.


Tajuk : BANGUNLAH

Lirik :
Bangun Semua Penyokong,
Satukan Hatimu,
Tinggikan Sorakanmu,
Demi Malaysia,
OOOoooOOOO...Demi Malaysia, 2x

Monday, November 26, 2012

Fenomena dan Landskap Luar Biasa - Tindak Balas Alam

SEKALI pandang, ia kelihatan seperti paparan filem cereka sains terbaru memaparkan dunia makhluk asing angkasa lepas.

Bagaimanapun, imej luar biasa itu sebenarnya dirakam di bumi yang terhasil akibat tindak balas semula jadi berterusan dan kekal menarik perhatian. Daripada gabungan warna terang di kolam air panas hingga pembentukan batu rencam yang kelihatan seperti gajah, landskap luar biasa itu terhasil melalui peralihan masa berjuta-juta tahun.

Fenomena luar biasa seperti ejen hakisan berterusan seperti angin dan air melahirkan imej luar biasa yang mengambil masa berjuta tahun untuk terbentuk.

1. THE WAVE
Terletak di Tanah beralun di Utah, AS, dianggarkan berusia 190juta tahun.

Keanehan batu pasir - terbentuk akibat hakisan angin dan hujan sejak 190 tahun lalu dan kini membentuk pemandangan yang menakjubkan.


2. BRYCE AMPHITHEATRE
Terletak di Taman Negara Bryce Canyon, Utah, adalah deretan batu kapur yang terhakis secara semula jadi.

Sunday, November 25, 2012

Faktor Yang Perlu Dipertimbangkan SEBELUM Membeli Rumah

Terdapat 2 faktor yang perlu dipertimbangkan sebelum membeli rumah iaitu Faktor Bukan Kewangan dan Faktor Kewangan.

FAKTOR BUKAN KEWANGAN

1. Lokasi Hartanah - lokasi! lokasi! lokasi!
Anda perlu tentukan di mana anda hendak tinggal dan jenis kejiranan anda. Terdapat banyak faktor yang
boleh mempengaruhi pilihan lokasi anda. Antaranya adalah:
• kemudahan asas seperti kedai, bank, pejabat pos, sekolah, hospital, taman rekreasi dan kejiranan
• kemudahan pengangkutan awam
• jarak dari tempat kerja
• kesibukan lalu-lintas
• keselamatan

2. Jenis Hartanah - harta bertanah atau harta bertingkat
Harga rumah bertanah biasanya adalah lebih tinggi terutama jika ianya berhampiran dengan kawasan
bandar. Manakala harga rumah bertingkat seperti kondominium dan apartmen biasanya lebih mampu dimiliki. Kebiasaannya nilai pasaran rumah bertanah akan meningkat lebih cepat berbanding dengan rumah bertingkat

Friday, November 23, 2012

Honda Insight Hybrid - hebat - jimat minyak

1. Apa tu Sistem Hybrid?

Anime4nz tau ramai yang salah faham mengatakan kereta hybrid ni ialah kereta elektrik, tetapi sebenarnya TIDAK. Kereta hybrid ni sebenarnya kena pakai minyak petrol juga macam kereta biasa, cuma dia ada sistem tambahan iaitu sistem motor elektrik. Ada dua engin yang akan digunakan untuk operasi sistem hybrid ni. Enjin utama masih lagi enjin minyak petrol yang selalu digunakan pada kereta biasa. Cuma pada waktu-waktu tertentu (contohnya : ketika menggunakan gear rendah), motor elektrik akan diaktifkan secara automatik untuk tujuan penjimatan minyak.

 

2. Apa Pula Honda Insight?

Honda Insight adalah satu segmen kereta dari Honda yang menggunakan teknologi hybrid. Seperti yang telah diberitahu tadi, sistem hybrid terdiri dari dua enjin iaitu enjin petrol dan motor elektrik. Kereta hybrid Honda Insight menggunakan sistem enjin 1.3L i-VTEC (enjin petrol) dan Integrated Motor Assist (motor elektrik). Cuba bayangkan, dah la i-VTEC (sangat jimat berbanding enjin VTEC biasa), lepas tu ada sistem hybrid pulak tu. Memang berganda-ganda penjimatan minyak kereta ni.

 

3. Apa Beza Honda Insight Dengan Kereta Hybrid Lain?

Thursday, November 22, 2012

Kelayakan Untuk Memperoleh Pinjaman Perumahan

Kebanyakan orang akan menggunakan pinjaman perumahan untuk membiayai baki pembelian rumah mereka. Sebelum mengambil pinjaman perumahan, anda perlu mempertimbangkan perkara berikut:
Jom kita kira gaji kelayakan rumah bersama anime4nz.

1. Nisbah hutang kepada pendapatan
Apabila anda ingin membeli rumah, jumlah pembayaran balik bulanan semua pinjaman sebaik-baiknya tidak melebihi 40% daripada pendapatan kasar bulanan. Jika anda sedang membayar ansuran pinjaman kereta, anda perlu periksa sama ada anda boleh menanggung satu lagi ansuran pinjaman baru. Jika pinjaman kereta,
pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) dan pinjaman lain telah mencapai had 40%, ada baiknya anda menangguhkan keputusan untuk membeli rumah terlebih dahulu. Anda perlu juga pastikan bahawa anda berupaya membayar ansuran mengikut jadual.

Mari kita lihat ilustrasi berikut:

Harga rumah = RM250,000
Bayaran pendahuluan @ 10% = RM25,000
Margin pembiayaan @ 90% = RM225,000
(Jumlah pinjaman)
Kadar faedah = 7% setahun (Kadar tetap)
Tempoh pinjaman = 25 tahun
Ansuran bulanan = RM1,590


Berdasarkan pengiraan tadi, ansuran pinjaman perumahan anda ialah RM1,590 sebulan.

Untuk memastikan sama ada anda boleh membayar ansuran tersebut dengan selesa, nisbah hutang kepada pendapatan anda tidak boleh melebihi 40%.

Ini bermakna pendapatan bulanan anda mestilah sekurang-kurangnya ;
RM3,975 (iaitu RM1,590 ÷ 40%).

Sunday, November 11, 2012

Hidupkan Muharam dengan Sunnah

Islam adalah agama yang mudah, menyeru umatnya agar sentiasa berpegang teguh dengan dalil. Dalil dapat difahami dengan mudah bagi mereka yang percaya dengan rukun Islam dan Iman, bahawa wajib sebagai seorang Muslim itu berpegang dengan dalil dari Quran dan Sunnah yang sahih diikuti dengan ijmak dan juga qiyas.

Ia menjadi lebih baik dan yakin sekiranya amalan–amalan kita semua dibatasi dengan sumber kefahaman generasi salaf bermula dari sahabat, tabii dan tabi’ tabiin dalam memahami sumbersumber dalil yang utama iaitu Quran dan sunnah Rasulullah SAW. Ini sesuai dengan hadis Nabi bermaksud : “Sebaik-baik manusia, adalah manusia di kurunku, kemudian kurun selepasnya, dan kemudian kurun selepasnya” (Lihat : Sahih Al-Bukhari hadis no: 3650 (Kitab al-Manaqib, Bab keutamaan para sahabat).

Ramai antara kita yang lupa dan leka, ketika ghairah ingin melakukan amal ibadat kerana keghairahan itu sesuatu yang positif dan baik bagi seorang bergelar Muslim, namun, dalam keghairahan itu, perasaan itu seharusnya dipandukan dengan apa telah ditinggalkan Rasul dan para sahabatnya.

Tidak hairanlah jika Nabi pernah bersabda: “Kamu sekalian masih dalam keadaan baik selagi mana dalam kalangan kamu terdapat seseorang yang pernah melihatku atau melihat sahabat aku” (Lihat Majma’ Zawaied, Ibn Hajar Al-Haytami, Bab Kelebihan Sahabat).

Friday, November 9, 2012

Snek / Cekedis / Jajan Zaman Kanak-kanak


Makanan ringan popular semasa zaman kanak-kanak kita kini disembunyi jauh ke dalam fikiran, terutamanya apabila kanak-kanak sekarang tidak lagi berebut-rebut untuk membeli kek lapis Apollo atau permainan Ding Dang. Kita biasa berlari ke sana ke mari di kantin sekolah untuk membeli paket Mi-Mi (masih dijual di pasaran), yang begitu kecil tetapi ia cukup untuk dikongsi bersama sekumpulan kawan-kawan. Anda masih lagi boleh mencari makanan ringan ini di kedai runcit kecil, mungkin yang berdekatan dengan rumah ibu bapa anda, dan ada yang boleh dibeli di pasar raya besar. Malah,  tidak menghairankan yang pasar malam tidak lagi menjual biskut aising kegemaran kita. Memang banyak telah berubah pada zaman sekarang. Demi usaha untuk rasa muda semula, mari kita melihat senarai makanan ringan kegemaran zaman kanak-kanak kita.

Ding Dang 

Dengan gambar kartun yang kelihatan seperti Doraemon dan coklat meliputi biskut terpampang pada bungkusan itu, apa lagi permintaan seorang kanak-kanak? Selepas membeli makanan ringan ini, kita semua hanya ingin membuka kotak nipis tersebut dan ketahui alat permainan percuma yang selalunya merupakan kejutan kepada kita. Alat permainan, walaupun murah, mampu membuat kita tersenyum sepanjang hari. Kadang-kadang permainan tersebut mempunyai ada satu pemutar kecil atas, helicopter plastik atau seuntai cincin plastik, yang tidak mempunyai kegunaan untuk kami. Pada ketika itu, ia bukannya suatu masalah kerana yang penting ialah, kita  bandingkan permainan tersebut dengan permainan yang kawan-kawan kita miliki.

Thursday, November 8, 2012

Masalah Bateri Kereta dan Perkaitannya

Mengenal pasti dan membaik pulih sesuatu masalah pada kenderaan adalah salah satu faktor yang akan menjamin kelancaran kenderaan dan keselamatan diri anda. Jadi. dalam entry kali ini anime4nz akan cuba kongsikan dari blog kengkawan dan senaraikan beberapa masalah atau punca punca kerosakkan yang sering berlaku pada sesebuah kenderaan agar dapat dijadikan sebagai panduan kepada anda untuk menangani masalah yang timbul. Untuk entri kali ini akan dibincangkan masalah masalah yang berpunca dari bateri dan yang bersangkut paut dengannya.


  1. BATERI
Bateri jenis basah
   
                                                                    Bateri jenis kering

Tips Menjaga Bateri Laptop Tahan Lama

Blog kali ini anime4nz akan kongsi sedikit informasi tentang menjaga bateri caj.
Tahukah anda bateri laptop jika lama tidak digunakan atau terlalu lama disimpan boleh menyebabkan bateri itu lebih cepat rosak berbanding jika digunakan selalu. Kita selalu dengar penjual laptop ada memberitahu supaya caj bateri 8jam dan pakai bateri sampai habis baru boleh cas semula.
Ada jenis batery jika kita tak pakai habis, contohnya jika tinggal 10% dari kapasiti bateri, bateri hanya dapat pakai atau charging sampai 90% sahaja. Masalah ini biasanya dipanggil sebagai bateri Memory-Efects. Sebenarnya masalah bateri Memory-Effects hanya terjadi pada bateri yang mengunakan teknologi lama iaitu nickel cadmium bateri (NiCd) atau nickel metal Hydride (NiMH). Bateri NiCd atau NiMH ini jika bateri tersebut tidak digunakan sepenuhnya, ia akan mengurangkan kapasiti bateri tersebut untuk penyimpanan charge penuh untuk charging seterusnya.
Masalah ini disebabkan oleh pembentukkan crystals yang kecil didalam bateri yang tidak dicas sepenuhnya.Ini bermakna bateri Nicd yang dicaj apabila hanya tingal 10% dari keseluruhan kapasitinya hanya boleh membekalkan 540 mAh power dari kapasiti asal bateri iaitu 600 mAh.

Wednesday, November 7, 2012

Lambang Bendera Zionis Israel dalam PC dan Laptop komputer Anda

Pernah tengok gambar di atas tu tak ?

Kalau nak tahu itulah gambar lambang bendera Zionis Israel lengkap dengan lilin.

Jangan terkejut !! SEBAB gambar tu ada dalam setiap PC, laptop atau komputer yang sedang anda gunakan untuk membaca blog anime4nz ini.

Anime4nz pun ketahui melalui perkongsian facebook mengenai permasalahan bendera ini.


PERHATIAN!!!!
BERITA YANG AMAT2 PENTING UNTUK KITA SEMUA KETAHUI.....!!!!

Buka komputer/laptop anda
pada "Local Disk (c) , THEN "Program Files"

THEN
"Microsoft Office"
THEN "Media"
THEN
"CAGCAT10"'
cari gambar no "J0285926" dan klik.
Anda akan jumpa gambar Lambang/
Bendera ZIONIS, ISRAEL. Lengkap (sama dengan warna aslinya) dengan lilin (sarana ibadah
mereka).
 
DELETE pic itu!!

Utk pengetahuan anda ,
gambar tersebut ada di seluruh PC dan LAPTOP.
Sebarkan kepada semua saudara islam!! CARI sampai
JUMPA!!
 
 
Cuba juga langkah carian mudah ini........
 
1. Click button START > SEARCH
2. Click ALL FILES and FOLDERS
3. Taip Perkataan ini - "J0285926"
4. Tunggu sehingga fail itu diketemui atau dijumpai
5. Dah Jumpa? Silalah tengok......( Serupa tak?)
6. Tekan key DELETE and YES, OK ! ! !
 
 
Anime4nz : Jika generasi baru menggunakan tanpa kita membendungnya, siapa mampu menyekatnya ? ? ?

Petua Makanan Tahan Lama

Cara tahan lama makanan di dalam peti sejuk

PETI sejuk yang berfungsi sebagai tempat menyimpan makanan, sayur-sayuran serta barangan basah seperti ikan dan ayam biasanya akan mengeluarkan bau yang kurang menyenangkan.

Malah ada sesetengah makanan cepat basi dan rosak walaupun disimpan di dalam peti sejuk. Ini berpunca daripada bakteria yang membiak disebabkan peti sejuk yang tidak bersih. Bagi memastikan makanan tahan lama dan selamat dimakan terdapat beberapa panduan yang boleh diikuti:





  • Pastikan peti sejuk berada pada suhu yang betul iaitu di antara 0 hingga empat darjah Celsius.
  • Bahagian sejuk beku pula memerlukan suhu 18 darjah Celsius atau lebih rendah.
  • Pastikan pintu peti sejuk sentiasa ditutup dan hanya dibuka apabila perlu.
  • Jangan isi peti sejuk terlalu penuh sehingga mengganggu aliran udara di dalamnya. Jika terlalu penuh, peti sejuk tidak akan dingin secara optimum.
    Secara ideal isi sebanyak 85 peratus manakala 15 peratus lagi untuk pengaliran udara.
  • Jika ingin menyimpan makanan yang sudah dimasak, pastikan ia sejuk sepenuhnya sebelum dimasukkan ke dalam peti sejuk.
  • Elak menggunakan bahan pencuci untuk membersihkan bahagian dalam peti sejuk. Sebaliknya guna air suam yang dicampur perahan jus lemon atau cuka putih.
  • Bersihkan peti sejuk sekali sebulan. Tekan butang untuk mencairkan ais di dalam ruang dingin beku. Matikan aliran elektrik. Lap seluruh dinding dengan air suam dicampurkan sedikit soda untuk menghilangkan bau.

    Keluarkan semua rak, cuci dengan sabun, bilas serta keringkan dengan baik sebelum dipasangkan semula. Periksa bekas takungan air di bahagian belakang atau bawah peti sejuk secara berkala. Jika penuh, segera kosongkan supaya tidak menjadi tempat pembiakan nyamuk.
  • Tuesday, November 6, 2012

    Tiket Percuma Google Adwords RM200 untuk Peniaga

    Assalamualaikum dan Salam Selamat Semua Pembaca Anime4nz.

     

    Cari pelanggan yang cuba mencari anda dalam Google


    Google AdWords memudahkan perniagaan kecil untuk dicari oleh para pelanggan mereka tanpa perbelanjaan perniagaan yang besar.
    Anda memilih kata kunci dan lokasi yang relevan dengan perniagaan anda. Dengan cari ini, perniagaan anda hanya kelihatan kepada pelanggan yang memang mencari di Google apa yang ditawarkan oleh perniagaan anda.
    Anda juga menetapkan bajet anda dan hanya bayar apabila seseorang klik iklan anda. Anda mempunyai kawalan sepenuhnya.
    Beriklan dengan Google Adwords sekarang dan tukar RM50 anda kepada RM200.*
    Telefon 1 800 815 016 /*015 semasa waktu bekerja untuk bercakap dengan pakar AdWords untuk setup percubaan kredit promosi AdWords anda.

    Sunday, November 4, 2012

    Nama Anda dalam Bahasa JEPUN

    Cuba tukar nama anda dalam bahasa JEPUN:
    Tukar Nama Jepun

    A = ka,           N = to,
    B = tu,            O = mo,
    C = mi,           P = no,
    D = te,           Q = ke,
    E = ku,           R = shi,
    F = lu,           
    S = ari,
    G = ji,            T = chi,
    H = ri,            U = do,
    I  = ki,            V = ru,
    J  = zu,           W = mei,
    K = me,          X = na,
    L  = ta,           Y = fu,
    M = rin,          Z = zi




    Anime4nz : Lepas tu tulis nama korang kt komen di bawah ya... :)

    Lokasi penuh AES di negeri seluruh Malaysia

    Geng Pembaca anime4nz sekalian,


    Ini senarai lokasi aka jalan2 yang dipasang dengan sistem AES. Benda nih mudah jejak beb. Kalau dah tahu benda nih dipasang kat jalan mana sekian2 so bila lalu je jalan tue pepandai la slowkan kenderaan ko meskipun papan peringatan takde.

    Aku tatau korang tahu ke tidak tetapi kan ;


    Sebanyak 63,558 imej kesalahan lalu lintas dirakam di seluruh negara melalui Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) sejak sistem itu beroperasi 23 September lepas.

    Ini bukan jawapan cikai2. Ini jawapan dari timbalan menteri. Dan ;


    “Memandangkan saman belum dikeluarkan di bawah pelaksanaan AES, maka tiada sebarang hasil yang dikutip setakat ini,”

    Katanya saman AES belum dikeluarkan. Tapi jangan nak senyum2 sangatlah. Surat saman akan sampai kat rumah korang sebab dalam masa kurang sebulan je 63+++ kesalahan dirakamkan. Nampak sangat ramai yang suka langgar peraturan jalanraya.

    Satu benda yang korang kena hafal. Kalau takde papan peringatan pun takde hal. Lokasi dalam otak lue ma. Kalau lue tak reti hafal pun takde hal. Lue buka je blog gua ma. Gua tatau la lue cerdik ke tidak. Kalau lue sungguh cerdik mesti kat tempat2 yang ada AES lue akan buat2 ikut peraturan sebab nak selamatkan duit lue dari dimakan oleh kamera lip lap tanpa sedar. 

    Saturday, November 3, 2012

    Tips untuk Elakkan Menjadi Mangsa 'Smash & Grab' di Kereta Anda

    Kebanyakan kes telah dilihat dilaporkan dalam media dan rangkaian sosial pada hari ini mengenai aktiviti 'Smash and Grab' 'pecah dan ragut' 'cermin dipecahkan - barang dihilangkan' 'kes samun' 'kes culik' di bandar mahupun semua orang di pinggir dan hidup dalam ketakutan. Walau bagaimanapun, selepas melalui berbagai laluan berliku - kita di anime4nz sedar bahawa banyak insiden boleh dielakkan jika beberapa langkah berjaga-jaga telah diambil oleh mangsa.

    Pertama sekali, kita akan melengkapkan anda dengan frasa yang anda perlu ada di atas kepala anda pada setiap masa pada masa-masa yang berbahaya:


    1. Masa depan anda berfikir, "Aiyah, malas lah untuk menyembunyikan beg tangan saya .. ia hanya 5 minit jauhnya" - berfikir !!! jika anda akan menjadi OK dengan kehilangan telefon bimbit anda dompet anda, kad kredit anda, semua wang anda, tetingkap kereta pecah, dan kerosakan lain hanya kerana anda terlalu malas untuk menyembunyikan beg anda dengan betul. ~ Anda malas, Anda kehilangan ~. Jika anda tidak sanggup untuk kehilangan barang, ambil langkah-langkah tambahan 5 minit untuk memastikan segala-galanya di dalam semakan.

    Cuba meletakkan tali pinggang keledar anda (pemandu) melalui beg tangan anda mengendalikan supaya beg anda terletak di bawah lengan anda. Ini akan membuat ia lebih sukar untuk perompak untuk melarikan sesuatu dengan lebih cepat.


    Pada hari ini, kita telah pun memilih untuk kadang-kadang menjaga beg tangan dalam but bersama-sama dengan beg komputer riba hanya sebagai langkah berjaga-jaga tambahan. Hanya pastikan untuk mempunyai telefon dan dompet dengan anda di dalam kereta, dan menjaga mereka dengan baik tersembunyi.

    Friday, November 2, 2012

    AVAIL - Rakan Niaga Diperlukan

    ♥Rakan Niaga Avail Diperlukan.. Hanya bermodalkan RM160, anda layak menjadi agen AVAIL yg sah... Rebut peluang ni.. Jangan pandang2, tengok2 je.. Cuba langkah pertama anda, sesungguhnya pasti anda takkan menyesal...♥♥♥


    Anda berminat ? 

    Sila hubungi / sms kami di 019-9823405 (Naim - Keluarga Avail) atau email keluargaavail@gmail.com


    Peluang Perniagaan Avail

    Adakah anda ingin lebih banyak masa untuk hal-hal yang paling penting bagi anda dalam hidup ?
    Pernahkah Anda bertanya kepada diri anda sendiri, apa perasaannya menjana pendapatan dengan membantu orang lain dan pada masa yang sama Anda berusaha mencapai kebebasan kewangan dan impian Anda ?

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

    klik tengah

    Lazada : Kedai Online Top

    Popular Posts

    Harimau Malaya

    harimau malaya 728x90 Banner

    Lazada : Kedai Online

    Lazada Malaysia

    Wordlinx - Klik Bayaran Anda

    WordLinx - Get Paid To Click

    'Traffic' Percuma

    The Best Traffic Exchange

    Denaihati - Hidup Untuk Memberi

     Banner

    EmailCash - Terima Duit Dengan Email

    http://www.emailcashpro.com

    Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

    Best of The Best Blog

    leaderboard2 denaihati Banner

    Lazada : Kedai Online

    Lazada Malaysia

    Penaja Bersama