klik atas

backlink

gambar laju

Tuesday, October 9, 2012

Pelaburan Emas Belum Tentu Pulangan Emas

Sudah lama kita tidak mendengar berita mengenai aktiviti syarikat atau individu yang mengambil deposit secara haram daripada orang awam kononnya untuk tujuan pelaburan yang menjanjikan pulangan yang lumayan.

Minggu lalu, pihak berkuasa menyerbu sebuah syarikat pelaburan jongkong emas kerana disyaki menjalankan kegiatan mengambil deposit secara haram daripada para pelabur.

3 syarikat yang diserbu adalah PAGEANTRY GOLD BHD., CAESAR GOLD SDN. BHD. dan WORLDWIDE FAR EAST BHD. yang semuanya terletak di ibu negara.

Menurut jurucakap Bank Negara, siasatan mendapati, ketiga-tiga syarikat itu disyaki melakukan kesalahan mengambil deposit secara haram, mengelakkan cukai, memberikan deskripsi palsu termasuk gambaran yang salah dan melantik ejen tanpa lesen.

Daripada sudut lain pula, pelabur dan jururunding syarikat pelaburan itu menyangkal dakwaan berlakunya penipuan dalam pelaburan berkaitan jongkong emas.

Walau apa pun yang dikatakan pelabur, kita serahkan kepada pihak berkuasa terutamanya Bank Negara untuk menjalankan siasatan sama ada wujud atau tidak salah laku dalam pelaburan tersebut.

Kepada orang ramai pula, berhatilah sebelum melabur dan semak terlebih dahulu dengan pihak berkuasa yang berkaitan ketika berurusan dengan syarikat-syarikat atau individu yang menawarkan peluang perniagaan menarik atau perkhidmatan kewangan yang menjanjikan pulangan lumayan.

Bimbang jika terjerat dengan aktiviti pelaburan yang tidak dilesenkan atau dikawal, para pelabur yang akhirnya menanggung kerugian yang bukan sedikit.

Melabur emas belum tentu pulangannya nilai setinggi emas.


Anime4nz : Pastikan pembelian ada barangan dan dapat pulangannya.
Pelaburan Emas : Beli Emas Dapat Emas
Skim Pelaburan Emas : Beli Emas Belum Tentu Dapat Emas

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online