klik atas

backlink

gambar laju

Sunday, October 16, 2011

Pisau Seramik

'Betul dok pisau nih? ringan lepung etek... macam alat mainan jer'... Itu la yang terdetik di hati saya pabila kali pertama memegang pisau seramik ni...Tapi itulah keajaibannya... Belum cuba Belum tahu...Mungkin kerana warna mata pisaunya buatkan saya sendiri tidak mempercayai ianya seramik... lebih tajam dari mana mana besi sedia ada... cuma proses buat dier jer yang rumit....

Apa lagi saya terus test pisau ni..... buat lapah daging,... Kebetulan orang kampung buat bekwoh (kenduri kahwin) Pergh... sedap... laju jer potong daging.... Dah tak kisah orang kampung dok kata kata kejab kejab agi bereti gie belakang ar tu... bunyi asah pisau.... Sebabnya pisau seramik nie tak perlu diasah.... DI ULANGI!! tidak perlu di asah..... Sesuai la sangat ngan saya yang tak biasa sangat mengasah pisau sampai tajam ni ek...

Memang luar biasa ketajamannya... Saya suka akan hasil potongannya. Sifat istimewa pisau seramik yang sangat tajam tanpa perlu diasah membuatkan kita tidak rugi untuk mendapatkannya. Ianya juga sesuai untuk kegunaan dapur dan suri rumah kerana ia tidak bertindakbalas dengan makanan, menyebabkan buah buah yang mudah lebam setelah dipotong seperti epal dan terung akan lambat teroksida.

Pisau seramik diperbuat dari Zirconium Dioxcide iaitu sejenis mineral yang lebih keras dari besi. Pisau seramik semestinya bukan dari logam jadi ia tidak akan karat. Berbaloi la kita memiliki pisau ini kan...kan..

Banyak lagi kelebihan pisau yang perlu anda ketahui. Jom layari pisauseramik.blogspot.com dan sama-samalah kita beraksi macam tukang - tukang pakar masak di luar sana.

Blog Pisau Seramik : pisauseramik.blogspot.com
Facebook : Pisau Seramik

4 comments:

  1. Pisau Seramik.. 1st time dgr..


    Salam kenal,
    Mr J
    http://wwww.pengeRindu.com

    ReplyDelete
  2. aku rasa hg tak patut lah guna design pisauseramik.com jgn mencuri hasil kerja orang lain. klau nak rezki yg halal utk anak bini. buat dengan jujur dan ikhlas. klau kita jujur, Allah bukak pintu rezki kita.. insyaAllah.

    adminpisauseramik.com

    ReplyDelete
  3. Yang baik itu datangnya daripada Allah...
    Yang salah dan kesilapan itu adalah daripada saya sendiri....
    Maafkan diri ini jika blog ambe sedikit sebanyok menggangu gugat kedudukan semua.
    Maafkan saya admin pisauseramik
    Maafkan saya para blogger
    Maafkan saya semua

    ReplyDelete
  4. nak meniaga takdak salah. competion tu bagus, utk tingkatkan mutu.
    tp jgnlah amek gambar2. dah tu susun atur pun sama. jgnlah malas sgt.
    ni tiru copy paste. agak2 lah. org buleh keliru bohh. tukar lah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama