klik atas

backlink

gambar laju

Sunday, October 23, 2011

Rumah Teres 2 Tingkat



Rumah Teres 2 Tingkat di Bukit Kuang, Kemaman.

Di lengkapi 4 bilik tidur dan 3 bilik air
Jubin seramik dan cat berkualiti
Porch kereta untuk 2 kereta
Keluasan rumah 22'x41' (Tanah 22'x70')
Berhampiran masjid, petronas, klinik desa
Lokasi hanya 6km dari Bandar Cukai, Kemaman
 
Sesuai untuk Kediaman, Sewaan, Pulangan Pelaburan
 
Harga untuk permulaan : RM240,000.00 ke atas

Untuk maklumat lanjut hubungi ;
Naim : 019-982 3405 @
di talian 09-626 3405     Untuk dapatkan harga diskaun sebelum tamat ! !

Sunday, October 16, 2011

Pisau Seramik

'Betul dok pisau nih? ringan lepung etek... macam alat mainan jer'... Itu la yang terdetik di hati saya pabila kali pertama memegang pisau seramik ni...Tapi itulah keajaibannya... Belum cuba Belum tahu...Mungkin kerana warna mata pisaunya buatkan saya sendiri tidak mempercayai ianya seramik... lebih tajam dari mana mana besi sedia ada... cuma proses buat dier jer yang rumit....

Apa lagi saya terus test pisau ni..... buat lapah daging,... Kebetulan orang kampung buat bekwoh (kenduri kahwin) Pergh... sedap... laju jer potong daging.... Dah tak kisah orang kampung dok kata kata kejab kejab agi bereti gie belakang ar tu... bunyi asah pisau.... Sebabnya pisau seramik nie tak perlu diasah.... DI ULANGI!! tidak perlu di asah..... Sesuai la sangat ngan saya yang tak biasa sangat mengasah pisau sampai tajam ni ek...

Memang luar biasa ketajamannya... Saya suka akan hasil potongannya. Sifat istimewa pisau seramik yang sangat tajam tanpa perlu diasah membuatkan kita tidak rugi untuk mendapatkannya. Ianya juga sesuai untuk kegunaan dapur dan suri rumah kerana ia tidak bertindakbalas dengan makanan, menyebabkan buah buah yang mudah lebam setelah dipotong seperti epal dan terung akan lambat teroksida.

Pisau seramik diperbuat dari Zirconium Dioxcide iaitu sejenis mineral yang lebih keras dari besi. Pisau seramik semestinya bukan dari logam jadi ia tidak akan karat. Berbaloi la kita memiliki pisau ini kan...kan..

Banyak lagi kelebihan pisau yang perlu anda ketahui. Jom layari pisauseramik.blogspot.com dan sama-samalah kita beraksi macam tukang - tukang pakar masak di luar sana.

Blog Pisau Seramik : pisauseramik.blogspot.com
Facebook : Pisau Seramik

Monday, October 10, 2011

Rejimen 512 sentiasa SIAPSIAGA

Tidak timbul isu anggota Askar Wataniah (AW) tidak aktif di negeri Terengganu ini kerana tahap kesiagaan Rejimen 512AW BN1 Kuala Terengganu sebagai pasukan paling kanan dalam rejimen sentiasa berada pada paras paling tinggi.

Kekuatan itu turut disokong oleh komitmen yang diberikan kerajaan negeri apabila menjadikan AW sebagai program anak angkat sejak 16 tahun lalu.

AW merupakan medan persediaan penting bagi orang awam yang mempunyai semangat cintakan negara untuk mempertahankan tanah air ketika berlaku perkara-perkara di luar dugaan.

“Ibarat orang yang sudah ada lesen memandu", walaupun sudah lama tidak memandu masih mempunyai pengetahuan untuk mengendalikan kenderaan berbanding mereka yang tidak ada lesen.

‘‘Begitu juga AW yang memberi pengetahuan ketenteraan kepada orang awam untuk bersedia mempertahankan negara,”.

Sehubungan itu MARILAH semua lapisan masyarakat di negeri ini turut serta dalam AW yang banyak menekankan semangat persaudaraan serta memupuk disiplin dan jati diri yang tinggi.

Golongan muda perlu memilih wataniah untuk menunjuk kekuatan yang ada dan bukannya melakukan perkara tidak berfaedah seperti merempit dan melepak tanpa arah tujuan.

 Join Facebook / Rejimen 512 Askar Wataniah Batalion 1, Kuala Terengganu SEKARANG!!!

Saturday, October 8, 2011

Cara Ketahui Kiblat / Qiblat

Panduan cara ketahui waktu dan arah kiblat solat

TIPS WAKTU DAN ARAH KIBLAT SOLAT

Cara mencari kiblat tanpa menggunakan kompas memerlukan pengetahuan pembaca blog anime4nz dalam beberapa bidang ilmu. Antaranya ialah astronomi, geografi, dan matematik. Ia satu cara untuk mencabar minda pembaca budiman kerana anda perlu melihat, meneliti, menganalisis dan mengkaji fenomena alam. Untuk mendapatkan data yang tepat, pembaca budiman perlu menumpukan kesemua deria dalam pengajian. Walaupun ada cara moden untuk mencari kiblat, pembaca perlu didedahkan dengan cara tradisional agar ianya tidak pupus. Walaupun ada yang baru, yang lama tidak dilupai.

CARA KETAHUI ARAH KIBLAT DAN WAKTU SOLAT TANPA KOMPAS

Kiblat @ qiblat ! ! Benda apa itu??
Kiblat@qiblat merujuk kepada arah Kaabah. Kaabah terletak di Arab Saudi. Ia menjadi titik arah sembahyang bagi umat Islam. Ia juga simbol kesatuan umat Islam.
Firman Allah "Maka palingkanlah wajahmu ke arah Masjidil Haram (Kaabah)".
Tempat paling suci & mulia di sisi umat Islam. Ianya dikunjungi oleh jutaan orang setiap tahun.

Monday, October 3, 2011

Peteh Terengganu Peteh

awok2 ganu...!
sOkOnGlah Terengganu dan T-Team..!
Guane bohh...?
spuluh aribulang dop lame dohh..!
rama2 kite pakat redohh..!
pakak g stadiyung biar penohh..!
dop kire ah muke comey ke hudohh..!
hop putih ke..hop kerohh..!
dari dekak ke dari jaohh...!
kite mari bukang nok gocohh...!
kite mari bukan nok wak kecohh..!
kite nok buwi sokongan je bohh..!
dengan harapang kite dop kalohh..!
kalo sungguh la kite kalohh..!
jangan la sep mu duk mnyumpohh..!
muluk sorng2 pakak bunyi..bodohh2..!
guaner gitu bohh..!
boo..boo la tu bohh..!
hop gitu prangai mmg hudohh..!
player wak molek dohh..!
nok wak wane kite kalohh..!
kaloh ni..mmg org takmbohh..!
acu tera kalo sep kite menang tanpe bolohh..!
hadoww...mu paka jersi trg wak g skolohh..!
hop slamer ni muke mmg hudohh..!
pah pade menang..muke kiuk teruhh..!
tp,jangan agah..jangan wak gagohh..!
cukup ah kite bersyukur pada Allah..
jangan sapa dop ingak ke sejadohh..!
kite ikuk bende berfaedohh..!
jangan ikuk bende kejadohh..!
ke guane bohh..?
hop mane duduk jaohh..!
kalo dokleh mari wak meriohh..!
tgok tv keda makang sudohh..!
tp,hop dekak kopeh ni ambe nok marohh..!
ya amat usohh..!
ya amat payohh..!
pangadil siuk wisel dgor sapa drumohh..!
tu pun ye wak payohh..!
bakpe gitu bohh..?
mari lah..adik abang mok abohh..!
pas smayang...lipak sjadohh..!
pakat g teruh..bukan susohh..!
koho rama..koho meriohh..!
dop kire menang ke kalohh..!
dop kire lengohh..dop kire lelohh.!
janji stadiyung penohh..!
MB tgok..senyum pah subohh..!
mane tahu ye repair stadium hop rutohh..!
sebb siang tgok pnyokong pelohh..!
sapa brebuk sapa ke balohh..!
tepak duduk ekpom limited dok ohh..!
tp,dakpe bohh..!
sapa mase..!ade rezki..kite pindohh..!
hop dulu reboh..pah ni tesergam indohh..!
insya'Allah~
sekiang dari seorg insan yg lemohh..!
biar ape org nk cemohh..!
asal hati dop kerohh..!
mitok maah kalo ade bende hop salohh..!
Petehh...!Terengganu...Petehh..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama