klik atas

backlink

gambar laju

Tuesday, June 14, 2011

Menara berkembar 30 tingkat mercu tanda baru di Kuala Terengganu

KUALA TERENGGANU – Menara berkembar setinggi 30 tingkat bakal menjadi mercu tanda baru Negeri Terengganu tidak lama lagi.

Ketua Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu, Datuk Mazlan Ngah berkata, kerajaan Negeri setuju untuk membina Menara berkembar bagi menempatkan Majlis Perbandaran Kuala Terengganu (MBKT) dan Menara Yayasan Terengganu. (Yayasan Terengganu (YT), Yayasan Islam Terengganu (YIT) dan Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPKT).

Menurutnya, menara itu bakal dibina di kawasan pengambilan semula tanah di Kampung Tanjung, Kuala Terengganu dengan keluasan tanah 16 hektar.

“Perancangan untuk membina dua bangunan itu terdapat dalam Rancangan Malaysia ke-10 (RMK10) dengan kos ditanggung Kerajaan Negeri sepenuhnya.

“Menara untuk MBKT kini dalam proses mereka bentuk pelan yang sesuai. Setakat ini telah dipersetujui untuk membina menara dengan ketinggian 30 tingkat. Manakala bagi satu lagi bangunan untuk menempatkan tiga Yayasan Terengganu pula akan menyusul selepas proses pembinaan menara MBKT selesai.

“Fokus sekarang kepada Menara MBKT terlebih dahulu, baru menyusul proses untuk membina Menara Yayasan,” katanya semasa sidang media pada Majlis Pelancaran Pelan Strategik Yayasan Terengganu (YT), Penyampaian Sijil 5S dan juga Penyerahan Dokumen Persetujuan Bersama Jadual Pelupusan Rekod Fungsian di Dewan Besar YT, semalam.

Turut hadir Pengarah YT, Aziz Mamat, Ketua Pengarah Arkib Negara Malaysia, Dr Samsiah Muhamad dan juga Pegawai Perbadanan Produktiviti Malaysia (MPC), Muhaslizawati Mohd Bakri.

Katanya, berkemungkinan Menara Yayasan-yayasan Terengganu akan dibina dengan ketinggian sama kerana ia melibatkan tiga yayasan dalam satu bumbung.

Mazlan berkata, tetapi semua itu masih dalam proses dan sebarang kemungkinan boleh berlaku dan anggaran kos juga bergantung pada pelan reka bentuk.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online