klik atas

backlink

gambar laju

Monday, January 31, 2011

Adus!!!! Sakitnya Tanganku

Pagi-pagi di hari lahirku ku terima satu hadiah hari lahir dari yang tak dijangka...
Bukannya santa claus omputeh tu datang bagi hadiah tapi LEBAH LALAT memberikan sengatnya tepat pada atas tangan sebelah kiri.... Arghhhhh..... bergegar sekejab Bilik Air rumahku.... Aduiii.... du... du..... Tercacak sengatnya atas tanganku.... Ku buang sengatnya..... auch...... Ku lihat lebah yang menyengatku... erm... dah terkapai atas lantai bilik air..... Ku curahkan air laju menuruni corong air lalu....

( betul ker lebah akan meninggalkan sengatnya ker kita dan ia akan mati sejurus itu - adakah ianya mitos ???)



Ku amati tanganku .... oho.... Cam gigitan nyamuk aje.... okey la tu.... tak rasa per per pun kan.... Teruskan mandi... teruskan mandi....

Siap berpakaian, isteriku mencapai minyak lalu digosok, disapu mana bahagian yang terkena. Eh..... Warna merah-kemerahan di sekeliling kesan gigitan.... kesan gigitan.... hilang..... wow... comei nya tanganku.... tak rasa aper2 pun....

Tengahari..... Wah..... Tanganku membengkak, Gelembung... gelembung.... Ku adukan dengan pasangannya.... eh besor sebeloh la.... alamak..... tapi tak terasa per pun... ... bila ku cuba gosok, erm..... terasa juga kesannya.....

Petang..... Tangan mula terasa gatal gatal sekejab.... Still lagi bengkak.... Aduhai.....

Sebelum kami melangkah balik ke rumah kami singgah membeli ayam radix untuk wak jamuan kecil-kecilan kat rumah.... he he ... sempat lagi tu.

Sesampai di rumah... weh... dah ader orang nunggu rupanya... cam tau-tau jer beli ayam..... kuang3x....
Kebetulan Merang sampai, ku tunjukkan tanganku....

'Mu kena ketik benda... leboh ah... aku nok buang ganer auu... doh le sarang tebuang pun ader situ'

'kat aner gok, ke tunjuk kat aku'

tu...

Perbualan ku habis di situ.... tapi cerita tak kehabisan..... sorang tanya, sorang tanya... last 999 jadi mangsa... hu hu.... Rescue 999 - pertahanan awam dipanggil untuk membantu....

Syarat dipersetujui 3 Botol Ricsect harus disediakan, malam ni kan 999 habiskan.... Betul yang disangka.... malam tu jugak sarang tebuan dibuang dari menepek di celah dinding belakang rumahku..... sarang lebah..... eh... sarang lebah berjiran ngan sarang tebuan.... tapi lebah dah kurang.... dikatakan lebah kan lari kalau kelibat tebuan ada kerana tebuan akan menghisap madu... betul ke???

Erm... apa-apa jer la... Terima kasih kepada Pertahanan Awam 999 kerana sudi menjenguk membantu. Alkisah gigitan lebah.... Kedua-dua ancaman kini berkurangan.... Bye.. bye... 999.

Tapi tidurku masih terganggu.... Kelibat tebuan masih lagi bertaburan melarikan diri.... masa 999 buat tak la pulak bertempiran lari.... alahai..... kasihan anak-anakku..... ku tenangkan mereka..... ku halaukan ancaman itu.... ku hapuskan , ku spraykan , ku mopkan lantai tempat mainanmu... Tidurlah sayangku......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama