klik atas

backlink

gambar laju

Thursday, September 23, 2010

Cara Melapah Kambing

Assalamualaikum....
Kali ini aku nak kongsikan cerita di sebalik kambing. Kambing yang saya maksudkan kambing aqiqah. cukur jambul @ cukur kepala @ cukur rambut.

Peristiwa nie berlaku pada raya keenam baru ini. Apa yang saya nak coretkan cuma cara penyediaan @ cara melapah kambing.

Monday, September 20, 2010

Yeaaa... Raya dah lepas....

Ahakss..... Raya dah lepas..... Raya nam pun dah.... (Bagi yang puasa enam la....)
Bila gamaknya kita nak start..... saya.... he he... cuba-cuba puasa hari nie....

Banyaknya kerja bila dah bercuti panjang nie.... sempat lagi rest sekejab....
Dah banyak ker dapat duit raya.... ker belum kira lagi.... banyak tak kenangan manis semasa hari raya.... boleh cerita nak dengar....

Sebut pasal cerita ader ser nak kongsi.... pasal kambing..... bukan pasal raya.... tapi berlaku di minggu raya..... kalu ikut hari raya enam la..... hari jumaat.... pasal apa yaa.... tengokla 2@ tiga hari lagi, saya cerita..... harapnya minggu ni nak masukkan..... menarik ker.... tunggu ar kisahnya....

Thursday, September 9, 2010

Lemang & Buluh Tak Dapat Dipisahkan

Assalamualaikum Semua.....
Dah dengar pengumuman malam tadi..... nak tersemput dada naknya diberitahu jatuh raya hari jumaat..... kalu ler tersalah umum hari khamis ....abis pelan asal kiter semua.... aperpun..... raya tetap bersambut... kita rakyat malaysia ikut perkiraan kita ilmu rukyah & hisab... jangan ikut dakyah lain... bahaya..... Dengarnya warga asing dah kena "berigat" (kena tangkap) sebab raya awal sangat ... wak kacau fikiran orang jadi ajaran sesat.... cukup-cukuplah.....

Hari nie dapat lagi kita berpuasa sari.... bahagian penutup disamping buat persediaan esok raya...
Esok Raya.... Esok Raya!!!!!!
SELAMAT HARI RAYA SEMUA......!!!!


Aku kini di kampung...sambut raya pertama kat rumah mak mertua,..... dang jugak aku garap cerita sambil tenang selepas sembahyang asar.........

Api, kayu siap dibakar.... lemang separuh dah mengambil tempat....... nanti giliran api dijaga.....barulah syok ari raya.....

kemeriahan hari raya bersambut lagi....
buluh , lemang takkan tertinggal lagi...
baju baru masih berjahit lagi...
.selamat hari raya aidilfitri...



sebut hari raya tahun nie belanja SAKAN aku tahun nie... beli baju 2 @ tiga... lebih lagi gamaknya... sebabnya... duit ciput tapi leh belanja SAKAN..... kes kena gaya baju aku dapat beli ngan rega murah... alhamdulillah.... jumpa lubuk beli baju raya... he he....

Lemang kat sini guna perisa asli.... buat sendiri... beras pulut sejati.... santan perahan sendiri... lemak lemak buleh ukur sendiri....daun , buluh... masuk hutan, masuk kebun..... sendiri....
tapi bab jaga api... alahai... lama la.... dah start dari awal.... hingga kini..... 5 @ enam jam belum tentu masak lagi.... tapi bila dah jadi... alahai.... Sapa yang tak puas hati... !!!!

Sunday, September 5, 2010

Kad Raya Digital 2010 versi baru.....(**jualan ditutup)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama