klik atas

backlink

gambar laju

Tuesday, November 10, 2009

GOMO KELATE GOMO !!


Baru baru ni aku berpeluang pergi ke Stadium Bukit jalil.... Saja ja tukar tukar angin tengok bola... g dalam 3 buah kereta...... Jadi Penyokong Kelantan weh..... Gomo Kelate Gomo..... Aku bertolak dari Kelate lepah jumaat.... lalu ikut grik..(takut terkandas dalam laluan tertutup sebelah kuala krai-gua musang). gi pun hujan tak serik lagi....
keesokan baru serik hujan.... kira kat KL tak hujan la.... berkumpul di stadium dalam kul 2.00 la juga....
Ramainya awok kelate hari tu....... x penah lagi rasanya tengok seramai tu kat stadium ni,... dianggarkan lebih 85,000 orang dalam stadium tu.... kerusi boleh dikatakan penuh...(cuma halangan untuk nogori ja ditinggalkan). takut teruk plak baloh bila duk rapat2 karang....
Nak bagitau la sikit perasaan kitaore ore kelate(dah jadi ore kelate kan) panaz la jugak menunggu kat belah pintu gate tu..... Lamer la jugak nak boleh ke masuk..... Hairan la jugak ambo .... Stadium punya la besar boleh muat berpuluh ribu orang tapi start masuknya pukul 6.00 pm.....mau tak berasak-asak orang nak masuk..... kemudahan boleh dikatakan cukup lengkap dalam sana(bilik air, tpt sembahyang semua ada...tpt jual pun dah ada sama) Tak salah rasanya kalu dilepaskan masuk awal..... baru la tak kelam kelibut tunggu masanya..... cuma petugas ja la bayar mahal sikit..... moga tugas dia..... duit pun dah berkepul kepul dapat.....ciput jer diaorang dapat......
Asal mula kata pintu mana2 pun boleh masuk..... bila dah gi beratur ....dihebohkan la pulak pintu gate hijau ja boleh dimasuki oleh penyokong kelantan..... pusing la kiter semua melilau cari pintu gate hijau..... sampai sana tak buka pun lagi dalam kul 3.00 lebih.... Tengoh syok tunggu diumumkan pukul 4.00 baru start buka.... beratur la kengkawan ni..... punya la beratur pintu masih tak terbuka... jam menuju ke arah pukul 5.00... Last 5.45 baru diwawarkan bukak pintu gate... pergh rasanya mahu panaz mendengarnya kan..... yang mana tak tahan menunggu ni dah mula hilang sabar..... segala benda yang boleh disambar terus dilempar dalam pintu pagar...
Kemuncak kejadian di pintu pagar bilamana hujan datang menimpa..... waaa.... pintu masih tak terbuka..... tak kasihan ke kat penyokong kelantan sini...... dikhabarkan pintu sebelah sana - gate sebelah negeri sembilan dah pun terbuka.... Banyak la pulak alasan diberi, gate rosak la, tak leh buka la... tunggu orang la.... polis berduyung masuk stadium..... tak tolong pun.... masuk saja ja.... leh tengok free bola ek... he he..
PECAH!!!!!! Nak kata ramainya orang berasak... tolak menolak.... terbuka la pintu pagar besar.... serbu la masuk ......lagi pun masa tu dah tak cek ape ape... maksudnya bila dah orang serbu macam tu.... dibiarnya masuk last last minit... alamat polis tak buat keja la... petugas tengok saja la.... barang larangan yang sepatutnya dilihat, dicek, diraba.... tak berlaku..... penuh saku kawan ngan ngercun bom, siap roket bunga api lagi terlepas..... salah siapa???????? kawan ni la yang jadi mangsa.... cam sebotaj ja...... entah la.... pengurusan stadium kena kaji semua faktor ..... ramainya orang... kna bagi excuss ngan benda benda macam ni....
Bila duk kat dalam perasaan ore kelate yang tadi marah ... dah disejukkan kembali ngan kemeriahan dalam stadium......

video
Tengok ja suasana malam tu..... dengan ramainya orang dalam stadium ...melihatkan begitu meriahnya bola sepak kelantan........ tapi silap la pulak permainan malam tu..... pasukan kelantan terkezut ngan penyokong sendiri sehingga tak dapat bagi tumpuan dalam permainan..... serba tak menjadi.... itu yang boleh dikatakan.....kena terimalah kekalahan 3 berbalas 1 . ... semoga ianya menjadi kisah dan teladan bagi semua..... lain-lain kejadian yang berlaku adalah sikap manuasia yang tak perlu dipertikaikan lagi..... masing-masing punya idea ada kepala..... tapi kita yang besar ni jangan naik kepala.... berilah kelonggaran yang sepatutnya agar tidak menjadi buah mulut orang selamanya..... MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA~!!!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama