klik atas

backlink

gambar laju

Monday, July 27, 2009

TATU TENTERA DARAT DI TERENGGANU

Buat julung-julung kalinya, warga terengganu dapat melihat pertunjukan TATU Tentera Darat Malaysia bertempat di Stadium Sultan Nasaruddin Shah pada 23-25 julai 2009 baru-baru ni...
Walaupun aku hanya berkesempatan melihat 2 kali raptai sahaja.... pun sedah memadai bagi aku...(mengikut keadaan harijadi sebenar 24&25 julai tu... hanya 5,000 orang sahaja hadirin yang dapat masuk.. selebihnya duk kat luar pintu tengok skrin besar jer)...
Masa dulu aku pernah dah tengok TATU ni... tapi yang telah dibuat oleh pihak Tentera Laut(TLDM). tapi kali ni Tentera Darat pula....(versi yang sama) cuma ader perubahan sikit yang dibuat...
gimiknya mula-mula.... "BOOMMM" bunti meriam.... berdetup bunyi jantung....
2 orang flying dari atas menara lampu ke hujung sana..... Disusuli Terjunan Payung Terjun..... membawa Bendera ...berkibar di angkasa.... Seterusnya pentomin kejadian sebenar semasa operasi....Pertunjukan Anjing Perang..... Dalam masa sama kelihatan 2-4 buah kereta perisai memasuki padang.... memasang dan membuka meriam..... siap ja pasang... "BOOOMMM" letupan kedengaran lagi.... kecut perut sekali lagi..... hu hu.. Aksi paling best dan syok menonton... Adegan penahanan ahli VIP dan seterusnya operasi menyelamat oleh KOMANDO (banyak aksi dan letupan kedengaran)....Lompatan motor.... pertunjukan kawad senyap.... demo pertahanan diri... pertunjukan brassband... pertunjukan akrobat motor....
Tu la sedikit sebanyak yang berlaku pada malam tu... habis ja semua pertunjukan.... ditutupi dengan percikan bunga api...... fu yooo.... itu la yang dapat digambarkan masa tu....
Tahniah buat para ASKAR sekalian... jasamu .... akan kami kenang.... pertunjukan mu sungguh mencuit hati.... diharap para belia dapat mencontohi.... jika perlu memasuki Tentera Darat ... Silakanlah .... Taburkan kanlah jasamu untuk dirimu... keluarga dan tanahairmu.... Ambillah sebanyak mana pengetahuan dan ilmu..... untuk kegunaan masa kecemasan.....
Jika takut untuk kekal dalam Tentera Darat... Askar Wataniah (simpanan/sukarela)sedia untuk berkhidmat....
Walau
Apa
Terjadi
Anak
Negeri
Ini
Akan
Hadapi

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Denaihati - Hidup Untuk Memberi

 Banner

EmailCash - Terima Duit Dengan Email

http://www.emailcashpro.com

Iklankan Perniagaan Anda Di Sini

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online

Lazada Malaysia

Penaja Bersama