klik atas

backlink

gambar laju

Monday, June 8, 2009

hantar pengantin



Masa untuk hantar pengantin beloh puan.... tapi yang ni bukan hok depan rumah aku daa.... ni beloh sepupu sepapat di johor..mulanya cadangnya nak tolak sekali ngan beloh johor.... (lalu ikut terengganu) tapi bila tepon ja malam sebelum kejadian... dah 'on de way' ke kota bharu.. kiranya ikut jalan jerangau - jabor...


So kita orang dari terengganu ni terpaksalah bertolak pagi sabtu 6.6.09. dalam 4 buah kereta gak.... ho ho.... yang nak ceritanya ... aku gak hok duk depan sekali... kira jadi pala' . tempat yang nak gi kenduri ni tempatnya Pasir Mas, dekat ngan Rantau Panjang... so ikutkan aku congak congak.... lalu la ikut Terengganu - Machang - Labok - Kemubu - Awang Duri - Pasir Mas - Rantau Panjang. Lagipun biasala musim cuti sekolah ni mesti jalan 'bertoko-toko' jemnya.... so tu kira jalan pintas ke sana... Alhamdulillah perjalanan pergi tak bersembung dengan aliran jem.... dan sampai ke tempat dituju on time...... (cam rancang2 jah) bereti di masjid bersama ngan pihak rombongan beloh johor walaupun memang tak janji jumpa di sana). sebelum bergerak terus ke rumah pengantin....

Puas hati la juga sebab aku bawak diaorang tanpa sebarang sekatan kan.....masa untuk bergambar dengan pihak rombongan... nih kira baru sebahagian darinya.... tak leh la aku nak selit banyak-banyak tak pandai lagi bab tu.... he he.. apapun masa tu memang seronok..... Musim cuti sekolah memang penuh dengan bunga manggar di sana sini.... ... kereta hok aderr bunga pun penuh atas jalan raya... aku pun rasa kelabu mata tengok bunga manggar... ha ha....
Selesai ja majlis aku segerombongan berangakat pulang... tapi tak kesampaian lagi... coz deme seme nak gi shoping kat Rantau Panjang la pulak.... Alang-alang sampai katanya..... aku ikut ja... Tapi kat Rantau Panjang ari nih wow... tak terkata ramainya manusia bersesak-sesak... nak cari parking pun susah ,,....
Usai ja bershoping sakan di sana... Time untuk balik ke terengganu.... Hasil perbincangan ringkas.... sepakat tak nak lalu jalan asal mari coz... jalan tak berapa sesuai la katakan.... Nak tak nak lalu la jalan besar.... Rantau Panjang - Pasir mas - Wakaf Cek Yeh - Pasir Hor - Pasir Puteh - Jerteh.. tapi nak royaknya alamak eden terkandas dalam ke'jem'e yang amat terutama di Pasir Hor (kalu tak silap La.) kat sejam la jugak... hu hu/..... Apapun itulah kisah yang aku dapat titipkan buat masa nih.... sekian.... he he

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

klik tengah

Lazada : Kedai Online Top

Popular Posts

Harimau Malaya

harimau malaya 728x90 Banner

WMA Masterclass

Lazada : Kedai Online

Wordlinx - Klik Bayaran Anda

WordLinx - Get Paid To Click

'Traffic' Percuma

The Best Traffic Exchange

Anak Pintar cerdas

Rahsia Bisnes SHOPEE Bersama Otai

Best of The Best Blog

leaderboard2 denaihati Banner

Lazada : Kedai Online